Posle devet godina: Danas se završava asfaltiranje Koridora 10

Izvor: B92, 28.Okt.2019, 13:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Posle devet godina: Danas se završava asfaltiranje Koridora 10

Bancarevo -- Asfaltiranje Istočnog kraka Koridora 10 danas će biti završeno.

Uslediće postavljanje horizontalne i vertikalne signalizacije, provera opreme u tunelu Bancarevo, a Koridori Srbije će već od 31. oktobra biti spremni za otvaranje deonice Prosek - Crvena reka za saobraćaj, rekao je danas direktor sektora za izgradnju Koridora Srbije Aleksandar Senić.

Kada će biti svečano otvaranje ove deonice koja znači i da je čitav Istočni krak Koridora 10 završen >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << i otvoren za saobraćaj odlučiće nadležni, rekao je on.

"Posle Grdeličke klisure ovo je najteža deonica na Koridoru 10, tu su nažalost loše izvršena geotehnička ispitivanja i morali smo da menjamo skoro celu projektno-tehničku dokumentaciju paralelno vršeći dodatna geotehnička istraživanja, izmenu projekata i izvodeći radove", rekao je Senić.

Do sada je za Istočni krak Koridora 10 isplaćeno 476 miliona evra za 87 kilometara, što je oko 5,5 miliona evra po kilometru računajući i pet tunela čija je ukupna dužina oko tri kilometra, rekao je Senić. Novac koji je isplaćen, tačnije 476 miliona evra, krediti su Evropske investicione banke, Evropske banke za obnovu i razvoj, Svetske banke i ono što je Srbija isplatila iz budžeta.

Najveći izazov na Istočnom kraku bila je kosina šest kod tunela Bancarevo, gde je rešenje pronađeno u produžetku jedne od tunelskih cevi galerijom, što je izvedeno za nekoliko meseci.

Istočni krak Koridora 10 gradi se od 2010. godine, a na deonici koja se poslednja završava od Proseka do Crvene reke radi se od marta 2012. godine. Šef projekta Istok u Koridorima Srbije Dušan Mijuk kaže da je reč o impresivnom neimarskom poduhvatu u kome je najveći izazov na izgradnji bila borba sa prirodom. "Stabilizacija je izvršena na 40 kosina, na ovoj deonici Bancarevo - Crvena reka na 26 i 14 kosina na deonici Prosek – Bancarevo", rekao je on i dodao da je bilo 4-5 kosina nalik onima u Grdeličkoj klisuri.

Na deonici je 87 mostova, pet tunela, pet saobraćajnih petlji, a u Istočni krak Koridora 10 ugrađeno oko 780.000 tona asfalta, iskopano oko 12,5 miliona kubika materijala, dok je u nasipe ugrađeno oko 9,5 miliona kubika materijala.

Uz asfaltiranje oko galerije kod tunela Bancarevo 60- 70 radnika Integral inženjeringa radi na nasipanju krova i zaštiti galerije, kaže šef gradilišta Osman Kasić.

"Svi radovi biće završeni u predviđenom roku, radili smo u dve i tri smene ovih dana, intenzivno, da bi se posao okončao i priveo kraju", rekao je on. U galeriju koja je naknadno projektovana i izgrađena zbog klizišta postavljena su 132 šipa, sa preko 10.000 kubika betona, i 2.500 tona armature.

"Iskopano je 40.000 kubika zemlje, a nasuto oko 80.000 kubika zemlje koja će služiti kao ’kontrateg’ eventualno da ne dodje do nekog novog klizišta", rekao je Kasić.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.