Ponuda od 800 miliona evra

Izvor: Politika, 03.Nov.2006, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ponuda od 800 miliona evra

Predstoji proces pregovora za potpisivanje ugovora sa španskim FCC i austrijskom "Alpinom"

Najbolju ponudu za dodelu koncesije za izgradnju autoputa Horgoš – Požega dala je španska kompanija FCC, u saradnji sa austrijskom firmom "Alpina". One su ponudile 800 miliona evra, saopštio je juče ministar za kapitalne investicije Velimir Ilić na konferenciji za novinare održanoj u Vladi Srbije. Po njegovim rečima, vlada je odluku donela na osnovu predloga Tenderske komisije >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << za dodelu koncesija i finansijskog savetnika. – Sada predstoji period pregovora za potpisivanje koncesionog ugovora. Ukoliko pregovori sa prvoplasiranim konzorcijumom ne uspeju, pristupiće se pregovorima sa drugoplasiranim ponuđačem, a to je nemački građevinski koncern PORR, koji je nastupio pod imenom Srpski konzorcijum, sa svojim kooperantima – rekao je Ilić. Inače, ukupna vrednost ponude španske i austrijske firme je 1,3 milijarde evra, računato sa kamatama i PDV-om.

Trećeplasirani na ovom tenderu je konzorcijum nemačke firme "Štrabag" i francuskog "Buiga", a na četvrtom mestu su francuski "Vinči" i GNP.

Predmet koncesije su izgradnja leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada dužine 106 kilometara, održavanje 68 kilometara autoputa od Novog Sada do Beograda i projektovanje i izgradnja autoputa od Beograda do Požege dužine 148 kilometara. U oglasu o raspisivanju tendera za izbor koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš – Požega navedeno je da se koncesija daje na 25 godina.

Prema ranijim procenama, vrednost projekta je oko 780 miliona evra, od čega troškovi eksproprijacije zemljišta, planiranja i izgradnje 148 kilometara autoputa od Beograda do Požege, preko Ćelija i Preljine, koji prolazi kroz Ovčarsko-kablarsku klisuru, iznose oko 640 miliona evra.

Autoput Horgoš – Požega trebalo bi da bude deo nove saobraćajnice do Crnogorskog primorja, čija je izgradnja procenjena na 3,5 milijardi evra, dok bi deonica kroz Srbiju trebalo da košta oko 1,5 milijardi evra.

Ministar za privredu Predrag Bubalo saopštio je na konferenciji za novinare da vlada neće usvojiti budžet, i da će to biti posao nove vlade, ali da je juče usvojen Memorandum o budžetu i ekonomskoj i fiskalnoj politici za 2007, kao i projekcije za 2008. i 2009. godinu. Po njegovim rečima, Memorandum mora da se u domenu glavnih makroekonomskih faktora i rasta BDP-a poklapa sa Nacionalnom strategijom privrednog razvoja.

– Ova godina je po mnogo čemu bila pozitivna i biće je teško ponoviti. Karakterišu je velike strane investicije, obaranje inflacije, rast BDP-a, kao i visok rast izvoza. I dalje su glavni problemi visok spoljnotrgovinski deficit i visoka nezaposlenost – rekao je Bubalo, objašnjavajući da, po Nacionalnoj strategiji, BDP narednih godina mora da raste po stopi od najmanje sedam odsto godišnje, a za 2009. predviđen je rast od 7,5 odsto. Za isti period planirano je i obaranje inflacije i to u narednoj godini na 7,5 odsto, u 2008. na 6,5 odsto i u 2009. na 4,5 odsto.

--------------------------------------------------------------------------

Ilić: Samo način za promociju

Reagujući na izjave Bojana Kostreša, ministar Velimir Ilić je rekao da je reč o anonimnom političaru koji je našao dobar način za promociju. "Mali Đokica zamišlja da se novac od putarina može raspoređivati kako njemu odgovara. Srbija je gradila svojim sredstvima na svojoj teritoriji i Srbija svojim zakonima raspoređuje novac koji stiže od putarine. Sve je to regulisano zakonom. Ne mogu jedni da grade, uzimaju kredite i garantuju za njih, a drugi da ubiraju putarinu", bio je izričit ministar za kapitalne investicije.

--------------------------------------------------------------------------

Kostreš: Pozvaću koncesionara da se povuče iz posla

NOVI SAD – Predsednik Skupštine Vojvodine Bojan Kostreš najavio je da će eventualnog budućeg koncesionara za izgradnju autoputa Horgoš – Požega obavestiti da je pod koncesiju uzeo autoput koji su izgradili Vojvođani i pozvati ga da se povuče iz tog posla. "Ne može niko pod koncesiju dati ono što su građani Vojvodine gradili, a da Vojvodina od toga nema nikakve direktne koristi", rekao je Kostreš za jučerašnji novosadski "Građanski list".
(Beta)

J. Rabrenović

[objavljeno: 03.11.2006.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.