Izvor: Blic, 22.Nov.2000, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

'Polovnjaci' uništavaju 'Zastavu'

'Polovnjaci' uništavaju 'Zastavu'

KRAGUJEVAC - Poslovodstvo 'Zastava automobila' uputilo je juče hitan protest 'Grupi 17 plus' zbog njenog predloga da se granica starosti za uvoz polovnih automobila poveća sa četiri na šest godina uz ukupno niža fiskalna opterećenja i napisalo zahtev Republičkoj vladi da interveniše i spreči donošenje takve odluke. Direktor 'Zastava automobila' Milosav Đorđević istakao je da bi uvoz polovnih automobila za 'Zastavu' značio >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << 'dramatično zaustavljanje prodaje, a samim tim i pad proizvodnje' i ugrozilo započete pregovore sa stranim strateškim partnerom zbog zasićenja tržišta.

- Prema našim procenama, od druge polovine 1996. godine zaključeno sa 1998. godinom u SRJ je uvezeno 200.000 polovnih automobila. Trenutni vozni park u SRJ se procenjuje na 1.550.000 putničkih automobila čija je prosečna starost između 12 i 13 godina, a od toga 55 odsto, ili 850.000 vozila proizvela je 'Zastava'. Obnova voznog parka je u svakom slučaju potrebna, ali jedino pospešivanjem prodaje novih vozila. Direktne posledice uvoza polovnih vozila su pogoršanje bezbednosti u saobraćaju zbog delova lošeg kvaliteta i nepotvrđenog porekla i loša ekološka perspektiva jer uvezeni automobili nikada neće izaći iz SRJ, što znači da svaki polovni automobil predstavlja tonu otpadnog materijala - rekao je Đorđević.

Naglasivši da je u proizvodnju 'Zastavinih' automobila, koji imaju 98 odsto domaćih delova, integrisano više stotina domaćih preduzeća, rukovodioci ove fabrike kažu da je imperativ očuvanje domaće industrije zbog velikog broja radnih mesta.

- 'Zastava' očekuje da će nadležni i odgovorni ljudi, koji određuju makroekonomsku politiku, razumeti fabriku automobila sa preko 30.000 radnika i 220 isporučilaca koji upošljavaju dodatnih 60.000 radnika i doneti odluke koje će afirmisati domaću autoindustriju i primeniti evropske standarde - rekao je Milisav Đorđević.

- Hrvatska je uvela odgovarajuće propise i bankarske kredite i tako stabilizovala prodaju novih vozila na 60.000 jedinica godišnje. Suprotan primer je Bugarska, gde dominira prodaja polovnih vozila i gde nema interesovanja za organizovanje proizvodnje novih. N.R.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.