Počeli radovi kod Dimitrovgrada

Izvor: B92, Tanjug, 14.Apr.2010, 01:30   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Počeli radovi kod Dimitrovgrada

Dimitrovgrad -- Počeli radovi na Koridoru 10 ka bugarskoj granici. Izgradnjom Koridora 10 zaposliće se 100 000 ljudi, najavila predsednica Skupštine Slavica Đukić-Dejanović.

Danas su i zvanično počeli radovi na izgradnji obilaznice oko Dimitrovgrada na Koridoru 10, u blizini granice sa Bugarskom. U pratnji stranačkog kolege i resornog ministra Milutina Mrkonjića, početak radova ozvaničila je ovoga puta predsednica Skupštine Slavica Đukić-Dejanović.

Predsednica >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << skupštine nije pričala o rokovima, ali je poručila da će u izgradnji tog putnog pravca u Srbiji biti angažovano oko sto hiljada ljudi.

Sa svakom presečenom vrpcom, osim rokova stižu i obećanja. Danas smo čuli na koji način država planira da ublaži problem nezaposlenosti.

Otvarajući radove na obilaznici oko Dimitrovgrada, predsednica parlamenta Slavica Đukić-Dejanović je rekla da će u izgradnji Koridora 10 u Srbiji biti angažovano oko sto hiljada ljudi.

Realizacija infrastrukturnih objekata u Srbiji predstavlja nadu za bolju budućnost naše zemlje, rekla je ona.

Predsednica parlamenta očekuje da će izgradnja obilaznice kod Dimitrovgrada i autoputa do granice sa Bugarskom znatno doprineti boljem protoku robe, usluga i ljudi između Srbije i te susedne zemlje koja je članica Evropske unije.

A plan je ambiciozan. Izvođač radova austrijska kompanija "Alpina”, za dve godine pored obilaznice i autoputa, na ovom potezu do bugarske granice treba da izgradi još sedam mostova i petlju.

Sve ovo finansira se iz kredita Svetske banke, i koštaće 31,5 milion evra.

Član Upravnog odbora "Koridora 10”, Nenad Ivanišević, najavio je da će uskoro biti raspisani tenderi za ostale deonice.

"Početkom maja će biti raspisan tender za deonicu od Dimitrovgrada ka Pirotu i radovi će početi na leto. U ovom trenutku otvaramo radove na izgradnji trase od 8,7 kilometara i za izgradnju sedam mostova. Tender će naknadno biti raspisan za izgradnju dva tunela na ovoj zaobilaznici”, kaže Ivanišević.

Otvaranje pojedinih deonica Koridora 10 česta je pojava. Pre nešto manje od godinu dana, na otvaranju deonice Lesojevo-Preševo u dužini od 22 kilometra, i to samo jedne trake, slikala se gotovo cela vlada, i obećala završetak radova i na drugoj traci.

Danas ova deonica izgleda ovako - mehanizacija parkirana, saobraćaj se odvija samo na novoj traci, dok je stara traka autoputa gotovo neupotrebljiva.

"Na ovom putu su problem ovi čunjevi. Zašto su ih ovde postavili!? U redu ovde, ali šta će tamo na pravcu!? Idu ljudi noću, kad malo dremuckaju, zakače čunj, bace na drugo vozilo i ljudi polome kola. Ovo je katastrofa za vozače.”

"Ja sam očekivao kad je to Mrkonjić otvorio da to može da bude da avion može da ide, pista cela. Ali džabe je, važno je da imaju putarine da naplaćuju, mnogo su im jeftine.”

"Skoro sam svakog dana ovde. Velike su gužve, a i nije u redu, kolona se stvori, kamioni jedan za drugim i onda se vozi 40 kilometara na sat.”

Predsednik opštine Preševo Ragmi Mustafa kaže da su se obraćali nadležnim ministarstvima jer ovaj deo puta nije bezbedan, a i meštani ne mogu da dođu do svojih njiva, ali nikakav odgovor nisu dobili.

"Mi smo pisali u vezi sa završetkom nadvožnjaka i graničnika, da ne bi prelazili svi jer je preko autoputa veoma opasno. Međutim, do dan-danas nismo dobili nikakav odgovor, ni od Ministarstva, ni od Direkcije”, kaže Mustafa.

Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović kaže da je osnovni problem taj što su radovi počinjali bez kompletne dokumentacije. Most kod Beške, gde radovi kasne već dve godine, primer je za ovakve tvrdnje.

Kad je reč o severnom kraku, tu je na red došao autoput Horgoš – Novi Sad, koji će raditi domaći koncesionar. I na ovoj deonici radiće se samo jedna traka.

Od planiranih oko 50 kilometara obilaznice oko Beograda urađeno je samo pola. Razlog kašnjenjima nije novac, već kao i u slučaju Beške, nepotpuna dokumentacija.

O izgradnji Koridora 10 možete čitati i u našoj rubrici Biz.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.