Plan za metro u Makišu: Glavni depo, četiri stanice, peroni u dužini od 120 metara

Izvor: B92, 27.Okt.2020, 20:15

Plan za metro u Makišu: Glavni depo, četiri stanice, peroni u dužini od 120 metara

Beograd -- Grad Beograd objavio je Nacrt plana detaljne regulacije dela Makiškog polja, kojim se, između ostalog, uređuje pitanje izgradnje metroa u ovom kraju prestonice.

Kako se navodi u zvaničnoj dokumentaciji, prema rešenjima iz Master plana razvoja saobraćajne infrastrukture Beograda - "SMART plana" u prostoru koji se planski sagledava, planirana je trasa metroa sa stanicama i prostorom za depo.

Granicom Plana je obuhvaćen deo teritorije gradske opštine Čukarica, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << između Autoputske obilaznice, Savske magistrale, Ulica Endija Vorhola (Maršala Tolbuhina), Milorada Jovanovića i površine namenjene za sadržaje železnice do Ulice Bore Stankovića sa vezama saobraćajnica i infrastrukture do postojeće odnosno planirane mreže.

Kada su u pitanju površine javnih namena, planirane su: saobraćajne površine - mreža saobraćajnica, železnica, metro, javni parking, terminus i depo za metro, površine za insfrastrukturne objekte i komplekse, komunalne površine i objekti (gradske pijace), zelene površine - park, skver, trg, zaštitni zeleni pojas.

Takođe plan obuhvata i šume, vodne površine, površine za objekte i komplekse javnih službi kao što su predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, ustanove primarne zdravstvene zaštite, socijalne zaštite, kulture i kompleksi posebne namene, ali i površine za sportske objekte i komplekse - sportsko-rekreativni i takmičarsko-sportski kompleksi.

Uslovi za izgradnju metro sistema i gradske železnice

Postoje dva tipa metro stanica - tip 1 kao površinske i tip 2 kao podzemne metro stanice.

U obuhvatu Plana nalazi se deo planirane trase metro linije 1 (Železnik – Mirijevo, sekcija 1: Železnik - Požeška), sa dve stanice na površini terena (tip 1 - Železnik i Makiš) i dve podzemne stanice (tip 2 – Žarkovo i Bele vode). Planirano je da trasa na početnom delu bude izgrađena po površini, a od stanice Makiš, trasa metroa je planirana u "plitkom iskopu".

Glavni depo metroa je planiran uz trasu metro linije 1, od Ulice Bore Stankovića do stanice Makiš.

Među ostalim parametrima za projektovanje navodi se i projektna brzina od 80 kilometara na sat.

U obuhvatu Plana planiran je koridor za predmetnu metro liniju 1, odnosno prostor za smeštaj dva koloseka širine 1,435 metara, sa međusobnim rastojanjem osa koloseka od 4 metra i zaštitnim pojasom od minimum 3 metra od spoljne ivice šine;

Nije planirano ukrštanje drumskih saobraćajnica i pešačkih staza sa trasom metroa u nivou. Stambeni i poslovni objekti planirani su van koridora metroa, odnosno na udaljenosti minimum 6 metara od spoljne ivice šine;

Površine za platforme (perone) planirati minum širine 4 metra i orijentacione dužine 120 metara.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.