Pečat za privredu u istoriji, uskoro elektronska arhiva

Izvor: N1 televizija, 01.Okt.2018, 13:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pečat za privredu u istoriji, uskoro elektronska arhiva

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da je danas veliki dan za privredu, jer se privredi više ne može nametnuti obaveza da koristi pečat i najavila od naredne godine uvođenje elektronske arhive.

Ona je, na izložbi pečata i konferenciji o e-poslovanju, rekla da se nada će Vlada Srbije do kraja godine Skupštini Srbije predložiti Zakon o elektronskom arhiviranju.

Navela je da će državna uprava nastaviti još neko vreme da pečatira, ali da je važno da je >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << privreda toga oslobođena. To je predviđeno stupanjem na snagu Zakona o privrednim društvima, koji propisuje da se privredi ne može nametnuti obaveza upotrebe pečata nijednim posebnim propisom.

Brnabić je pozvala privrednike da na mejl adresu ukidanje.pecata@gov.rs dostave informaciju na kojim mestima im je tražen pečat.

"Od 1. novembra imaćemo i pozovni centar i za primedbe na druge elektrosnke usluge", rekla je ona.

Brnabić je rekla da je danas veliki dan i za preduzetnštvo u Srbiji i da će početnici u poslovanju od danas biti oslobođeni plaćanja poreza na zarade i doprinose za obavezno socijalno osiguranje u trajanju od godinu dana. Ta novina odnosi se na zaradu osnivača preduzetničke radnje i zarade do devet novozaposlenih osoba, koje moraju da budu tek svršeni srednjoškolci, studenti ili osobe sa evidencije NSZ.

Brnabić je rekla da je za konkuretnost privrede važna je elektronska uprava i da je to jedan od ; priorioteta vlade Srbije.

Predsednik NALED-ovog Saveza za e-upravu Željko Tomić istakao je da je deo projekta bilo i sprovođenje analize 39 propisa koji regulišu najčešće poslovne procese privrede i institucija, kao što je vođenje poslovnih knjiga, fakturisanje, izdavanje uverenje i poreski postupci.

"Utvrđeno da je 22 propisa potrebno menjati, jer ukoliko želimo da razvijamo e-poslovanje iz propisa moramo da eliminišemo termine kao što su original, fotkopija, podnošenje dokaza o uplati, uručenje ili neposredni uvid u dokument jer u praksi znače obavezu dolaska na šalter, iako za tim nema potrebe u 95 odsto slučajeva", rekao je on.

Dodao je da je osnovu za ovo dao Zakon o opštem upravnom postupku koji je omogućio da institucije same pribavljaju i razmenjuju podatke iz svojih evidencija, što je građanima uštedelo više od 500.000 sati kurirskog rada za državu ili 57 godina čekanja u redovima.

Britanski amabasador Denis Kif istakao je doprinos britanske ambasade i Vlade Ujedinjenog Kraljevstva razvoju e-uprave u Srbiji i dodao da su kroz Fond za dobru upravu do sad odoberni projekti vredni 12,5 miliona evra, od kojih je 5,2 miliona evra ide na podršku transparentnijoj i jeftinijoj upravi.

On je rekao da državna institucija ima i do 20 miliona stranica dokumenata, zbog čega strada šuma od 1.300 stabala.Kako je naveo, troškovi za upravljanje tim dokumentima iznose oko milion evra, a oko 100.000 evra treba za njihovo održavanje i skladištenje.

Nastavak na N1 televizija...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.