Pazite se: Reklamne SMS poruke udaraju na džep

Izvor: B92, 21.Apr.2016, 09:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pazite se: Reklamne SMS poruke "udaraju" na džep

Beograd -- Reklamne SMS poruke ili odjava od njih može da uveća račun za mobilni telefon za nekoliko stotina, pa čak i hiljada dinara.

Dovoljno je da u salonu nameštaja, prodavnici obuće ili bele tehnike ostavite broj mobilnog telefona kako biste se dogovorili oko isporuke robe. Postoji opasnost da vam od tog trgovca počnu stizati marketinške poruke. Pokušaj odjave može da košta čak 150 dinara, pišu Večernje novosti.

Prevarama na mobilnoj mreži tu nije >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << kraj. Čak i bezazlene usluge poput prijave na horoskop, raznih vesti ili vremenske prognoze mogu i te kako da "udare" po džepu prosečnog korisnika mobilnog telefona. Reklamacija operateru čiju mrežu koristimo obično bude bez rezultata, jer telekomunikacione kompanije, praktično, samo posreduju u pružanju ovih "usluga sa dodatnom vrednošću", odnosno VAS, kako se nazivaju. A lako se prepoznaju: ovakve poruke, po pravilu, pristižu sa brojeva koji sadrže četiri cifre, a cena im, često, premašuje stotinu dinara.

Jedan čitalac tvrdi da se nikada nije prijavio ni na jedan servis, ali da su mu naplaćivali VAS poruke. Drugi kaže da su mu naplaćene i poruke za besplatnu odjavu.

“Servisi koji spadaju u takozvane usluge sa dodatnom vrednošću, kreirani su i u vlasništvu treće strane koja pruža ovu uslugu”, rečeno je u "Vip mobajlu". - Neki od njih su SMS parking, glasanja u raznovrsnim kvizovima, čet servisi, igrice, horoskop, kladionice i slično. Kako bi se pretplata ostvarila, korisnici moraju da se prijave na servis i prihvate uslove korišćenja.

U ovoj kompaniji navode da "Vip mobajl" samo obezbeđuje tehničku mogućnost da korisnici mogu da koriste usluge sa dodatnom vrednošću, koje mogu da budu realizovane na različite načine, a koje definiše firma koja je pružalac usluge (takozvani operator usluge), najčešće putem SMS poruke:

- Svaki operator ovih usluga mora da ima dozvolu od RATEL-a, koja, između ostalog, određuje i njihovu odgovornost za samu uslugu. Cenu servisa, odnosno usluge prema korisniku, određuje sam operator usluge.

Ovde je, praktično, reč o servisima koji nisu u vlasništvu mobilnog operatera, ali se naplaćuju preko računa za telefon.

“Nakon prijave na bilo koji od servisa, korisnik dobija SMS poruku sa potvrdom, cenom kao i načinom odjave”, objašnjavaju u "Telenoru". - Naknadna provera nije moguća ali je u saradnji sa korisničkom podrškom "Telenora" i kontent provajdera moguće utvrditi da li je prijavljen.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.