Izvor: B92, 22.Maj.2021, 14:27
Pandemija ni da ih dirne
Iako su sva alkoholna pića zabeležila ukupni pad prodaje u 2020. godini, uglavnom zbog poremećaja u trgovini, vino je zapravo najbolje prošlo.
Zabeležilo je samo blagi pad količine u odnosu na 2019, pokazuje analiza Euromonitora, izveštava Indikator.ba.
Dok je šampanjac zabeležio najveći rast prodaje u 2019. godini, u prošloj godini nije bilo mnogo slučajeva razloga za proslavu - šampanjac je zabeležio nagli pad u prodanim količinama.
"Vinarija >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Vukoje 1982, smeštena u Trebinju, dobila je priznanje za najbolju vinariju balkanske regije neposredno pre kovida 19 na festivalu dobre hrane i vina Belgrade Waterfront, održanom u Beogradu. Ovo je jasan znak rastućeg profila bosanskih vina na regionalnom nivou, što otvara mogućnost da bi vinarije u zemlji mogle imati potencijal za dalje privlačenje potrošača", ocenjuje Euromonitor.
Analitička kuća dodaje da potrošači sve češće kupuju vina u prehrambenim prodavnicama, a pandemija je taj trend dodatno ubrzala.
Kovid 19 je 2020. ozbiljno uticao na alkoholna pića u Bosni i Hercegovini, a prodaja je opala u svim područjima proizvoda. On-trade kanal prodaje (restorani, barovi...) pretrpeo je dvocifreni pad količinske prodaje.
Mnogi potrošači odlučili su se za kupovinu alkoholnih pića u široko otvorenim prostorima hipermarketa i supermarketa jer su pokušavali održati socijalnu distancu od ostalih kupaca i izbeći zarazu kovid 19.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.