Ovo je marketinški trik: Kupci se najčešće žale na smrznuto povrće

Izvor: B92, 31.Mar.2023, 09:53

"Ovo je marketinški trik": Kupci se najčešće žale na smrznuto povrće

Raste broj pritužbi na smanjenu gramažu proizvoda, a potrošači najčešće ukazuju na smrznuto povrće.

Značajno raste broj pritužbi na smanjenu gramažu (težinu) proizvoda, a potrošači najčešće ukazuju na smrznuto povrće čija su se pakovanja smanjila sa pola kilograma na 400 grama, saopšteno je iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije.

Predstavnik Nacionalne organizacije potrošača Marko Dragić rekao je da to predstavlja zloupotrebu potrošača, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ali da nije kažnjivo ukoliko su svi podaci o proizvodu jasno navedeni na deklaraciji.

"Ovo je marketinški trik jer proizvođači računaju na navike kupaca koji obično ne proveravaju težinu proizvoda, ne čitaju deklaraciju, već očekuju da proizvod ima težinu na koju su navikli", ističe Dragić za Večernje novosti.

On je dodao da se toj praksi ne može stati na put, jer je direktiva Evropske unije od pre 10 godina dala slobodu proizvođačima da legitimno mogu da promene gramažu i zapreminu proizvoda.

Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić je najavila da od septembra počinje edukacija učenika osnovnih škola o zaštiti potrošača i da će deca kroz praktične primere naučiti koja su osnovna prava potrošača.

Smanjenje gramaže proizvoda naziva se šrinkflacija, a termin potiče od reči "shrink" što na engleskom jeziku znači skupljanje ili smanjenje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.