Izvor: SEEbiz.eu, 20.Feb.2019, 23:11

Orbanov prijatelj želi preuzeti Z1 televiziju

Orbanov prijatelj želi preuzeti Z1 televiziju

ZAGREB - Medijski tajkun blizak mađarskom premijeru Viktoru Orbanu izrazio je interes za kupnju zagrebačke lokalne Z1 televizije. Osobe iz krugova bliskih Orbanu već su kupile niz desnih medija u Sloveniji i Makedoniji. 

Z1 televizija deveta je po prihodima u Hrvatskoj, a njen najpoznatiji medijski proizvod je desničarska emisija "Bujica".

Naime, na adresu direktora zagrebačke N1 televizije stiglo je pred koji tjedan pismo namjere mađarskog medijskog tajkuna Petera >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << Schatza sa najavom da želi preuzeti njihov većinski paket.

Mađarima su već dostavljeni podaci o poslovanju, a Schatz je zatražio tromjesečno ekskluzivno pravo na kupnju i najavio da će neka od njegovih tvrtki u tom roku poslati i obvezujuću ponudu, piše Radio Slobodna Evropa.

Schatz i njegova kolegica iz Orbanovog kruga Agnes Adamik kupili su unazad dvije godine desnu Alfa TV i niz drugih desnih medija u Makedoniji, a sličan je scenarij napravljen i u Sloveniji pred parlamentarne izbore prošlog ljeta.

Mađarski poslovni ljudi bliski Orbanu i česti pobjednici na natječajima za državnu nabavu dokapitalizirali su više desnih medija bliskih Slovenskoj demokratskoj stranci Janeza Janše, a Orban je dvaput sudjelovao i na Janšinim izbornim skupovima.

"Mislim da je njegov motiv to što treba svakog saveznika na razini Europske unije, s obzirom da Mađarskoj, kao i Poljskoj, prijete europske sankcije. Njemu je zato važno dobiti čelnike drugih europskih država koji će na vijeću EU zaustaviti i blokirati takve inicijative", kaže za Radio Slobodna Europa (RSE) novinar riječkog Novog lista Denis Romac.

Iako je bio relativni pobjednik prošlogodišnjih izbora, Janša nije uspio sastaviti vladu, dok desni slovenski mediji u vlasništvu ljudi iz Orbanovog kruga i dalje promoviraju Janšu i diskreditiraju njegove proeuropske političke oponente.

Što se tiče interesa za Z1 televiziju, Romac kaže kako je Orban zainteresiran za popravljanje slike o svojoj politici i u Hrvatskoj, pa da je ovo korak u tom smjeru.

"On na tom planu razmišlja šire - izvan mađarskih okvira. Ja mislim da on i u slučaju te jedne lokalne televizije pokušava iskoristiti njihovu infrastrukturu za ostvarivanje tog svog cilja", ističe Romac.

Ako do posla dođe, hoće li se što mijenjati u programu Z1 televizije? Romac to baš i ne očekuje.

"Orban i krug ljudi koji mu pomaže u realizaciji njegovih propagandnih i političkih ciljeva na širem planu podržava upravo sličan programski profil medija, tako da zaista ne vjerujem da će u ovom slučaju biti bitnijih promjena", navodi Romac.

Tjednik Nacional, koji je prvi o ovome izvijestio, kaže kako nije teško pretpostaviti što bi - u slučaju realizacije ovog posla - za hrvatsku političku scenu mogao značiti dodatni priljev novca Orbanovih ljudi u televiziju koja emitira emisiju koja ima značajan potencijal mobilizacije desničarskog miljea nesklonog premijeru Andreju Plenkoviću i ostalim političarima centra i ljevice.

Publicist i bivši diplomat Božo Kovačević u izjavi za RSE u ovom potezu Orbanovih ljudi vidi jasnu Orbanovu namjeru širenja utjecaja i preko mađarskih granica, i to u točno određena područja.

"Temeljem onoga što se inače zna o Orbanu - ako isključimo Makedoniju iz toga - jasno je da je njegova politika motivirana i namjerom da učvrsti svoj utjecaj u zemljama koje su nekada bile u okviru 'Velike Mađarske'. Tu nema nikakve dvojbe. To su dijelovi Slovenije, Hrvatske, Srbije, Rumunjske i Slovačke i jedan mali dio Ukrajine. Sve je to nacrtano na mapi 'Velike Mađarske' koju Orban na svakim izborima dijeli na poleđini svojih predizbornih letaka", kaže Kovačević.

Z1 televizija je u vlasništvu prodajnog lanca "Pevec" i sa 19 zaposlenih prošle je godine bila deveta TV kuća po prihodima u Hrvatskoj sa nešto preko milijun eura prihoda i 25.000 eura dobiti. U "Pevecu" na upit RSE o mađarskoj ponudi kažu da - nemaju komentara.

Nastavak na SEEbiz.eu...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEbiz.eu. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEbiz.eu. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.