Obnova Barske pruge: Od Valjeva do Vrbnice rekonstrukcija 79 tunela, 37 mostova i 20 stanica

Izvor: B92, 19.Jul.2023, 15:16

Obnova Barske pruge: Od Valjeva do Vrbnice rekonstrukcija 79 tunela, 37 mostova i 20 stanica

Ova deonica treba da bude kompletno obnovljena posle gotovo 5 decenija od puštanja u rad pruge Beograd–Bar.

Naime, infrastruktura železnice Srbije podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta rekonstrukcije železničke pruge Beograd Centar – Resnik – Požega – Vrbnica – državna granica sa Crnom Gorom, deonica od Valjeva do Vrbnice.

Kako se vidi u idejnom >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << projektu koji je izradio nemački Dojče ban, a naručio ruski RŽD International, rekonstrukcija je predviđena na 7 poddeonica trase, ukupne dužine 210 kilometara, prenosi Ekapija.

Deonica II: Valjevo (izlaz) – Samari (izlaz)

Postojeća pruga na deonici Valjevo–Samari, dužine oko 25,5 kilometara je jednokolosečna, elektrificirana pruga (kao i na ostalim poddeonicama), projektovana za brzinu 70 kilometara na sat, a cilj modernizacije je da se obezbedi ova maksimalna moguća brzina.

Idejnim projektom predviđeno je da se sve postojeće stanice i ukrsnice (ukupno 3) rekonstruišu i modernizuju, a takođe je planirana i rekonstrukcija sva 43 tunela.

Inače, na kompletnoj trasi radiće se rekonstrukcija donjih i gornjih strojeva pruge, predviđeni su i radovi na zaštiti pruge od bujičnih tokova gde je to potrebno, kao i sanacija klizišta i nestabilnih kosina.

Deonica III: Samari (izlaz) – Požega (ulaz)

Postojeća pruga na deonici Samari – Požega je projektovana za brzinu 80 km/h i 100 km/h.

Na predmetnoj deonici postoji 3 železničke a idejnim projektom predviđeno je da se sve rekonstruišu i modernizuju.

Na ovoj trasi gradiće se i 44 zida za zaštitu protiv buke.

Deonica IV: Požega (ulaz) – Užice Teretna (ulaz)

Postojeća pruga na deonici Požega – Užice Teretna, dužine oko 22 km je projektovana za brzinu 90 km/h i 100 km/h.

Radovi na stanicama predviđeni su u stanici Požega i Sevojno, dok je u stajalištu Zlakusa planirano izmeštanje perona sa druge strane pruge, između pruge i postojećeg lokalnog puta.

Na trasi postoji 3 tunela, 18 mostova, 78 propusta i svi oni će biti rekonstruisani.

Deonica V: Užice Teretna (ulaz) – Zlatibor (ulaz)

Pruga na deonici Užice Teretna – Zlatibor, dužine oko 32 km je projektovana za brzinu 70, 80 i 90 kilometara na sat.

Na ovoj deonici pruge, navodi se u projektu, nalazi se veliki broj objekata (mostova, propusta, tunela, potpornih zidova), a kanali za odvodnjavanje su u prilično lošem stanju.

Na predmetnoj deonici postoji 3 železničke stanice, 2 stajališta i 2 ukrsnice, a predviđeno je da se sve stanice rekonstruišu.

Predviđena je i gradnja 71 zida za zaštitu od buke, a kako se ističe, na ovoj deonici poseban izazov su sanacije kosina.

Deonica VI: Zlatibor (ulaz) – Priboj (ulaz)

Deonica pruge Zlatibor (ulaz) – Priboj (ulaz) ima dužinu od 31,871 kilometara a deo pruge u dužini od 9,8 kilometara nalazi se na teritoriji Bosne i Hercegovine.

Stanje pruge, kako se navodi, nije na potrebnom nivou tehničke pouzdanosti i transportne raspoloživosti usled nedovoljnog ulaganja u održavanje.

Na predmetnoj deonici postoji 1 železnička stanica, 3 stajališta i 2 ukrsnice, a predviđeno je da se stanice rekonstruišu i modernizuju.

Projektna brzina na pruzi je 80 kilometara na sat.

Na trasi se nalazi 18 mostova a projektom je predviđena njihova rekonstrukcija na osnovu prethodno izvršenog pregleda, po potrebi.

Takođe, dodaje se, trasa pruge prolazi kroz 33 tunela, čija je ukupna dužina 14,754 metara, što predstavlja 46,3% ukupne deonice pruge, a u svim tunelima postoje manja ili veća oštećenja pa je planirana njihova sanacija, kao i sanacija nestabilnih kosina i klizišta.

Deonica VII: Priboj (ulaz) – Prijepolje P. (izlaz)

Pruga na ovoj deonici je dužine oko 28 kilometara, a trasa prelazi preko 23 mosta koji su predviđeni za sanaciju.

Pruga je projektovana za brzinu od 85 km/h. U svih 7 stanica i stajališta biće potrebne intervencije, a varijantno je predviđeno da se status stajališta Pribojska Banja promeni u ukrsnicu uz dogradnju dva koloseka.

Predviđeno je ukupno 95 zidova za zaštitu protiv buke, kao i novi betonski i zemljani kanali i priključak stanice Priboj na gradsku saobraćajnicu.

Deonica VIII: Prijepolje Putnička (izlaz) – Vrbnica – granica CG

Pruga na deonici Prijepolje Putnička (izlaz) – Granica CG, dužine oko 34,7 kilometara, projektovana je za brzinu od 85 kilometara na sat.

Na predmetnoj deonici postoji 2 železničke stanice, 2 ukrsnice i 1 stajalište. Predviđeno je da se stanice rekonstruišu.

Gradiće se 61 zid za zaštitu protiv buke, a most broj 118 "Lim II" predviđen je za rekonstrukciju, kao i putni prelazi.

U idejnom projektu se ističe da pruga Beograd–Bar , ukupne dužine 454,8 kilometara, povezuje Srbiju i Crnu Goru, te da ima veliki međunarodni, regionalni i nacionalni značaj, posebno za razvoj poslovnih veza Srbije, Crne Gore, Albanije i Italije. Podsetimo, deonica Resnik–Valjevo ukupne dužine 77,6 kilometara, bila je prva faza rekonstrukcije železničke pruge Beograd–Bar i ona je završena 2017. godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Obnova Barske pruge: Od Valjeva do Vrbnice rekonstrukcija 79 tunela, 37 mostova i 20 stanica

Izvor: B92, 19.Jul.2023

Ova deonica treba da bude kompletno obnovljena posle gotovo 5 decenija od puštanja u rad pruge Beograd-Bar...Naime, infrastruktura železnice Srbije podnela je Ministarstvu zaštite životne sredine zahtev za određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja na životnu sredinu projekta rekonstrukcije...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.