OPREZ: Evo kako nas varaju trgovci!

Izvor: BKTV News, 31.Avg.2014, 17:09   (ažurirano 02.Apr.2020.)

OPREZ: Evo kako nas varaju trgovci!

Većina potrošača ne zna svoja prava, a trgovci to često koriste, te manipulišu.

Mnogi trgovci, prilikom reklamacije i zamene robe traže potrošačima, iako imaju fiskalni račun, da pored toga popune i deo gde se zahteva jedinstveni matični broj.
Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti Rodoljub Šabić kaže da potrošači ne daju svakom svoje lične podatke.
- Niko nema pravo da vam traži matični broj kada vraćate >> Pročitaj celu vest na sajtu BKTV News << robu u radnju ili kada odnosite stvari na hemijsko čišćenje – kaže Šabić.
Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović, takođe savetuje potrošače da nikako ne daju svoj matični broj.
- Ne pristajte na to kad vam trgovac zatraži. Ne postoji ni Zakon, kao ni podzakonska uredba na koju trgovci mogu da se pozovu i da zatraže matični broj – objašnjava Papović.
Sniženja bez pravog sniženja
Još jedan od “trikova” gde potrošači moraju da otvore četvore oči su i “sniženja, bez pravog sniženja”.
- Kupci moraju biti oprezni kod akcija i sniženja i dobro pogledati prethodnu cenu. Još jedna od “varki” je i jedna cena na kasi, a sasvim druga, obično niža, na rafu. U tom slučaju kupac ima pravo da pozove šefa radnje, koji je dužan da naplati cenu koja je na rafu, jer je to istaknuta cena – objašnjava Papović i dodaje da prema Zakonu o zaštiti potrošača, ovakvo poslovanje dovođenjem potrošača u zabludu, se smatra obmanjujućim i zabranjeno je.
On kaže da se često dešava i da roba nema kompletnu deklaraciju.
- Nedavno smo imali slučaj, gde nam je potrošač poslao fotografiju proizvoda na čijoj deklaraciji piše da su pileće viršle, a na deklaraciji piše da proizvod sadrži 50 odsto svinjskog mesa – kaže Papović.
On kaže da trgovci često posežu i za drugim trikovima kako bi obmanuli potrošača da je reč o povoljnijoj kupovini, pa štampaju kataloge i postere s popustima ili objavljivljuju reklame sa posebnim pogodnostima kupovine „dok traju zalihe”, a dok potrošač dođe do prodavnica, zalihe obično istekle.
- Još jedan od trikova je i isticanje reklame da je sve sniženo za 50 odsto, a u prodavnici sa tim sniženjem je tek nekoliko artikala, a ostali su na redovnim cenama ili daleko manjim sniženjima – kaže Papović.
Za robu s greškom nema vraćanja
Predsednik Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača Goran Papović kaže da trgovac ima pravo da ne zameni robu sa greškom.
- Ukoliko je na robi istaknuto da je to roba s greškom i trgovac je o tome obavestio prodavca, onda potrošač nema pravo da zameni tu robu – kaže Papović.
Izvor: Blic
 
 
The post OPREZ: Evo kako nas varaju trgovci! appeared first on BK Televizija - BKTV News - Telefakt.

Nastavak na BKTV News...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

PAŽNJA! OBMANA: Pogledajte kako nas varaju prodavci

Izvor: Kurir, 31.Avg.2014

Većina potrošača ne zna svoja prava, a trgovci to često koriste da bi povećali svoju dobit..Mnogi trgovci, prilikom reklamacije i zamene robe traže potrošačima, iako imaju fiskalni račun, da pored toga popune i deo gde se zahteva jedinstveni matični broj...Poverenik za informacije od javnog...

Nastavak na Kurir...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta BKTV News. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta BKTV News. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.