Novi Sad: Parking mesto - retkost

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 17.Jan.2018, 20:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Novi Sad: Parking mesto - retkost

Da li vam se čini da su u Novom Sadu sve veće saobraćajne gužve? Da su na semaforima redovi, a slobodno parking mesto prava retkost? Ako vam je to utisak, u pravu ste. Na ulicama grada sve je više automobila, pokazuju i podaci, a kako to utiče na kvalitet života?

Da je u Novom Sadu razvijenija pešačka i biciklistička kultura, kao i da je sistem javnog prevoza drugačije organizovan, potreba za automobilima bila bi manja, smatraju stručnjaci. Ovako, njihov broj je sve >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << veći, a precizniji podaci kažu da je stepen motorizacije u našoj zemlji na nivou od 250 vozila na 1000 stanovnika.

"Pre dve godine na ulicama Novog Sada zabeleženo je preko 107 hiljada automobila. Prošle 2017. godine taj broj je porastao za deset hiljada, te je tako na ulicama Novog Sada zabeleženo preko 117 hiljada putničkih vozila, a pretpostavka je da će taj broj u narednom periodu biti sve veći", kaže Dragan Jovanović, Departman za saobraćaj Fakulteta tehničkih nauka.

Povećan broj vozila u značajnoj meri utiče na različite društvene i sociološke aspekte nekog sistema u kome on funkcioniše i sa aspekta zaštite životne sredine i sa aspekta buke, sa aspekta bezbednosti saobraćaja, generalno u onom celokupnom smislu sa aspekta kvaliteta života ljudi.

Ukoliko nemamo mehanizme da eliminišemo nagoveštaje uticaja na pomenute aspekte, onda će povećan broj vozila i da ih prouzrokuje, dodaje profesor Jovanović. Jedna od mera je povećanje ekoloških Euro normi. Dok je u zemljama Evropske unije na snazi Euro 6, kod nas već 14 godina važi Euro 3 norma, što znači da se na našim putevima mogu naći vozila sa većom emisijom zagađujućih materija nego u Evropi.

"U Srbiju se godišnje uveze oko 130 do 150 hiljada polovnih vozila. Od tog broja nekih 60 posto su vozila Euro 3 standarda, znači nekih 80 do 90 hiljada, najveći broj tih vozila. To su vozila koja su red veličine 2-3000 evra, prešla 400-500 hiljada kilometara i sa ekološkog aspekta stvarno vozila koja nisu dobra za životnu sredinu", kaže Zoran Čepić, Departman za inženjerstvo zaštite životne sredine Fakulteta tehničkih nauka.

Ono što dodatno zabrinjava je podatak da se u evropskim zemljama pooštravaju kriterijumi za dizel automobile, sa tendencijom da se uvede njihova potpuna zabrana. Ovdašnji stručnjaci strahuju da će upravo ta "neželjena" vozila završiti na našem tržištu, jer im to dozvoljava naša zakonska regulativa, što će imati negativan uticaj na životnu sredinu i gužve u saobraćaju.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.