Nova aerodromska taksa od 14. jula

Izvor: B92, 29.Maj.2008, 10:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nova aerodromska taksa od 14. jula

Beograd -- Aerodrom "Nikola Tesla" će od 14. jula naplaćivati novu bezbednosnu taksu koja će iznositi 4,5 evra i doneti prihod aerodromu od tri miliona evra do kraja 2008.

Posebna naknada za bezbednost naplaćivaće se samo za odlazeće putnike

Direktor Bojan Krišto kaže za B92 da je uvođenje tog nameta prilagođavanje Srbije pooštrenim merama bezbednosti posle 11. septembra 2001. godine svuda u svetu, a novac će biti upotrebljen za nabaku savremene bezbednosne >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << opreme.

"Cela avioindustrija ulaže u nove tehnologije i opremu, a to košta. Plaćajući ovu taksu putnici će dobiti ne samo veću sigurnost, nego i brži prolazak kroz aerodrom”, objasnio je Krišto.

Prema njegovim rečima, tehnologija koja se sada koristi podrazumeva dve kontrole - na ulasku u bezbedno restruktivnu zonu i na samom gejtu. „To je zastareo sistem. Obzirom da svuda u svetu postoji samo jedna kontrola i mi ćemo je uvesti na gejtovima. Uz novu opremu vreme prolaska biće dva puta kraće", kaže Krišto.

Na pitanje zašto se bezbednosna taksa uvodi u jeku sezone, Krišto navodi da to nije bila namera, već da će u julu biti završene sve bezbednosne procedure.

„Smatram da ne bi bilo fer prema putnicima da smo ranije uveli bezbednosnu taksu, a da time nisu dobili ništa. Sve aviokompanije i turističke agencije dobile su najavu dva meseca pre uvođenja takse, a to je međunarodni standard." objašnjava Krišto.

Kako navode iz aerodroma, bezbednosne takse na aerodromu u Ljubljani iznose 3,9 evra, u Tivtu i Podgorici po četiri, u Atini 4,11 evra, u Bukureštu 7,5, a u Beču osam evra.

Direktor Jat ervejza Saša Vlaisavljević kaže da će uvođenje nove bezbednosne takse tu kompaniju koštati dodatnih tri miliona i istakao da je izuzetno nezadovoljan standardom usluga koje Jatu pruža aerodrom.

On je rekao i da Krišto ne želi da potpiše produženje dosadašnjih uslova koje je imala nacionalna kompanija na osnovu više od 50 odsto obavljenog saobraćaja, čime se troškovi Jata povećavaju za još tri miliona evra.

„Prvi put u dugogodišnjoj istoriji vazduhoplovstva nije nam odobren nikakav popust na usluge na dodatni zahtev, čime se cena automatski povećava od 200 do neverovatnih 600 procenata”, naveo je Vlaisavljević.

Sa druge strane, on kaže da transferne takse od 16,5 evra ne samo da su najviše u Evropi nego usmeravaju putnike na druge aerodrome u regionu i prave direktnu štetu razvoju vazdušnog saobraćaja Srbije.

„Jat ervejz sa ovim skokom cena goriva i ovim iznenadnim nametima od strane gospodina Krišta ulazi u ozbiljan problem vlastite likvidnosti”, istakao je Vlaisavljević.

„Jat ervejz je izuzetno nezadovoljan standardom usluga koje nam pruža aerodrom, na primer, salon za biznis putnike je ispod svakog standarda, ali ne dozvoljava nam se da napravimo sopstveni salon za naše biznis putnike iz potpuno nepoznatih razloga”, navodi direktor nacionalne aviokompanije.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.