Izvor: B92, 26.Apr.2023, 17:26
Nemački lanac ne popušta – izbacuje poznate brendove sa svojih polica
Nemački trgovački lanac Edeka nastavlja cenovni rat s proizvođačima poznatih robnih brendova.
Direktor najvećeg nemačkog lanca izneo je ozbiljne optužbe na račun međunarodnih korporacija, prenosi Feniks magazin.
Edeka je optužila velike proizvođače robnih marki za "pohlepu" i želi da nastavi sukob s korporacijama kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi.
"Trenutno imamo 17 kompanija koje nas ne snabdevaju", rekao je predsednik Uprave Markus Moza >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << novinarima na predstavljanju godišnjih finansijskih izveštaja, javljaju nemački mediji.
Rekao je kako se radi o gigantima s robom široke potrošnje kao što su Procter & Gamble, Mars i Pepsi kao i delovi Henkela, Schwarta i Unilevera.
Edeka ne želi da prihvati cene koje su predložile poznate grupacije.
"Prošle godine su bila poskupljenja od tri milijarde evra, a u januaru su tražili još 1,2 milijarde evra", rekao je Moza.
Nakon što su čokoladice korporacije Mars već nestale iz mnogih prodavnica, verovatno će ista sudbina uskoro stići i pelene marke Pampers.
Do juna bi, prema prognozi, pelene trebale da nestanu s polica. Tada će zalihe biti potrošene. Edeka stoga trenutno traži drugog dobavljača pelena.
Korporacije gledaju samo profit
Šef najvećeg nemačkog lanca rekao je kako ne može da razume zahteve za većim cenama. Jeftinije su brojne sirovine kao što su pšenica i ulje.
Moza optužuje velike korporacije da gledaju samo profit.
"Pohlepa dobavljača međunarodnih marki ne jenjava. Očigledno smo u fazi da industrija robnih marki maksimizuje svoje rezultate i radije se odriče isporuka", naveo je.
Moza je govorio o jasnom dvocifrenom rastu zarade u korporacijama. U maloprodaji su, pak, trgovci zadovoljni ako mogu da ostvare dobit od četiri posto.
Kritika zbog rasta cena hrane
Lider lanca, koji uključuje 11.000 prodavnica, kritikovao je ogromne oscilacije s cenama hrane.
S prvim pucnjem u Ukrajini eksplodirale su cene pšenice. Moza je takođe rekao kako su troškovi kontejnerskog transporta iz Azije znatno pali, pa se nada kako će to uticati i na cene.
Kao alternativu, Edeka pokušava da pronađe druge dobavljače i da plasira više proizvoda sopstvene robne marke na police. Čini se kako rat oko cena još nije uticao na prodaju mešovitom robom, jer je zarada porasla.
Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, Twitter nalogu i uključite se u našu Viber zajednicu.