Nedovoljno novca za brendiranje

Izvor: B92, 13.Feb.2009, 15:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Nedovoljno novca za brendiranje

Slobodan Milosavljević (FoNet)

Beograd -- Ministar trgovine Slobodan Milosavljević kaže da je budžet za nacionalni projekat brendiranja Srbije minimalan.

Na Beogradskom sajmu otvoren je 5. Sajam brendova. Otvaranju je, osim domaćih zvanica, prisustvovao i američki stručnjak za brendove Skot Bedberi, kreator čuvene kampanje za kompaniju Najki "Just do it". Ministar Milosavljević otkriva da je sa američkim stručnjakom razgovarao o mogućem angažmanu za kampanju >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << brendiranja Srbije, ali se čini, kako kaže, da u ovom trenutku nemamo novca za takvog stručnjaka.

Serijal reklama "Just do it" zaslužan je što, kad god neko čuje te reči, pomisli na Najki. Kreator kampanje Skot Bedberi, počasni gost beogradskog Sajma brendova, za B92 navodi neke od karakteristika Srbije koje bi mogle da postanu prepoznatljive u svetu.

"Mislim da su ovde najzanimljiviji ljudi, njihov ponos i sposobnost za uživanje, to je veoma retko u svetu. To su osnovni postulati za stvaranje jednog brenda, bilo da je reč o brendiranju Srbije ili nekom drugom brendu. Jeo sam ovih dana srpsku hranu i mislim da je fantastična", kaže on.

On kaže da mu nije strano ni brendiranje država. "Zvali su me iz mnogih zemalja da radim upravo na njihovom brendiranju. Ponekad je bilo problematičnih, poput Kolumbije, i to sam izbegavao", kaže on.

"Sada radim na knjizi koja govori o ponovnoj izgradnji brenda Amerike, koji je najsnažniji, ali i najproblematičniji brend", kaže Bedberi.

Taj marketinški stručnjak je, poput pravog diplomate, izbegao da odgovori na pitanje da li je spreman da radi brendiranje Srbije.

Ministar trgovine Slobodan Milosavljević otkriva, međutim, da je sa Bedberijem već razgovarao o iznosima koje on i njegov tim traže za, recimo, brendiranje nekih proizvoda.

"Cifre se kreću u desetinama miliona dolara i, nažalost, Srbija nema ni za svoj nacionalni brend da izdvoji, a potreba za tim nesporno postoji", kazao je Slobodan Milosavljević.

On dodaje da je budžet Srbije za projekat brendiranja ove godine restriktivan. "Na žalost, ovogodišnji budžet je, objektivno, obezbedio minimalna sredstva za nacionalni brend Srbija", kaže on.

"Ukupno je to, sa sredstvima NIP-a, oko 50 miliona dinara za čitavu godinu i to su tek sredstva sa kojima je moguće ostati u priči i zadržati aktivnost koja je započeta, ali ne i proširiti je i učiniti neki značajniji pomak", objašnjava Milosavljević.

Inače, 5. Sajam brednova, u organizaciji Mas medije, trajaće od 12. do 14. februara.

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Počeo "Sajam brendova"

Izvor: RTS, 12.Feb.2009, 16:43

Najznačajnija manifestacija u oblasti brendinga i marketinga "Brend Fer" počela je danas u Beogradu. Na petom sajmu brendova koji se ove godine održava pod nazivom "Izuzetnost počinje ovde" predstavljaju se najuspešniji brendovi, među kojima je i sajt RTS-a...Ministar trgovine i usluga Slobodan...

Nastavak na RTS...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.