
Izvor: Banke.Online.rs, 23.Nov.2012, 17:41 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Najviše žalbi na banke zbog kredita i kreditnih kartica
Broj prigovora građana na rad banaka povećan je u odnosu na septembar prošle godine. Klijenti se najviše žale na promenu uslova kod otplate kredita, ali i zbog tekućih računa i platnih kartica. ZAŠTITA - Centru za zaštitu korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije za devet meseci upućeno je 1.313 pritužbi na rad finansijskih institucija. Od tog broja 85,8 odsto se odnosi na rad banaka, odnosno 1.126. U poređenju s istim periodom 2011, broj primljenih pritužbi bio je veći za 60,1 odsto, što je zasluga Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga koji je u primeni od 5. decembra prošle godine. Banke imaju pravila o proceduri kada dobiju prigovor od svojih klijenta. Pored toga što moraju da obezbede što precizniji odgovor na usmeni prigovor, zaposleni su upućeni da podsete klijenta da ima pravo da banci uputi prigovor u pisanoj formi, ukoliko nije zadovoljan ponuđenim rešenjem ili usmenim odgovorom. - Prigovori klijenata u pisanoj formi se beleže i stručne službe veoma pažljivo pripremaju svaki odgovor. Trenutno je u toku i uvođenje evidentiranja usmenih prigovora, kako bismo probleme i potrebe klijenata što bolje razumeli - kažu u Hipo Alpe-Adrija banci. Kako bi izašla u susret svojim klijentima, Eurobanka EFG je među prvim bankama koja je osnovala Odeljenje za odnose sa klijentima. I u ovoj banci kao i u većini banka u Srbiji, najveći broj primedbi odnosi se na korišćenje kredita i kartica. - Nastojimo da svaki prigovor koji je iskazan na bilo koji način: verbalno, pismeno, elektronskom poštom, učešćem u anketi, evidentiramo u svom sistemu i da na njega na adekvatan način odgovorimo. Prigovore posmatramo kao šansu koju nam naši klijenti pružaju da budemo bolji, da na svako pitanje imamo odgovor, te da na taj način poboljšamo kvalitet proizvoda - kaže Vladan Vilotijević, direktor Razvoja u sektoru za stanovništvo. Kad ne uspeju da reše problem direktno s bankom, klijentima je sledeća instanca Centar za zaštitu korisnika NBS. Najčešće žalbe ■ način kako su pojedine banke uskladile ugovor pre stupanja na snagu Zakona o zaštiti korinsika finansijskih usluga, a koji je u primeni od 5. decembra 2011. ■ nemogućnosti da vrate kamatu koja je obračunata za kredit, pre stupanja zakona ■ ne mogu da refinansiraju kredit, naročito u švajcarcima ■ obračun kamate na dug na kreditnim karticama ■ neblagovremeno obaveštavanje žiranata o postojanju duga ■ neobaveštavanju o visini naknade za održavanje tekućeg računa i njenoj naplati i kada na računu nema novca ili kad račun nije aktivan
Nastavak na Banke.Online.rs...