Izvor: B92, 04.Dec.2019, 19:13 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Najuspešniji dan u istoriji: Stotine miliona proizvoda "otišlo" sa Amazona na Sajber ponedeljak
Sijetl -- Ovogodišji Sajber ponedeljak postavio je sve vrste prodajnih rekorda uključujući i najveći prodajni dan kompanije Amazon ikada.
Amazon, kako piše CNN, retko objavljuje tačne brojeve, ali je u utorak saopštio da su kupci naručili "stotine miliona" proizvoda tokom nekoliko dana između Dana zahvalnosti i Sajber ponedjeljka.
Rekli su da su kupci u ponedeljak kupili više proizvoda širom sveta nego bilo kog drugog dana za dve decenije, koliko ova kompanija >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << postoji. Sajber ponedjeljak je nekoliko godina Amazonov najveći prodajni dan, a ovogodišnji je nadmašio sve rekorde.
Kupci su, kako je precizirano, u protekla četiri dana naručili rekordan broj Amazonovih uređaja, prenosi Investitor.
Petodnevna šoping groznica bila je popularna za igračke. Amazon je saopštio da su kupci širom sveta ovog Crnog petka i Sajber ponedeljka kupili više igračaka nego ikada pre.
Maloprodajni lanac "Hol Fuds", čiji je vlasnik Amazon, takođe je oborio rekord, i to treću godinu zaredom, po ukupnoj prodaji ćurećeg mesa tokom sezone Dana zahvalnosti.
Da sve ovo ne bude baš sve tako savršeno za Amazon, pobrinula se grupa zaposlenih te firme u vlasništvu najbogatijeg čoveka na svetu, Džefa Bezosa. Oni su, naime, protestovali ispred Bezosovog stana u Njujorku, nezadovoljni uslovima rada.
Uspeh Amazona tokom praznika odražava sve jače trendove u industriji. Sajber ponedeljak ostvario je ukupno 9,2 milijarde dolara prodaje, što je skok od gotovo 17 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Kupovina na pametnim telefonima činila je 33 odsto onlajn prodaje na Sajber ponedeljak, čak 46 odsto više u odnosu na isti dan 2018. godine.
Crni petak porastao je gotovo 20 odsto u odnosu na godinu i postigao 7,4 milijarde dolara prodaje, a na Dan zahvalnosti ostvareno je 4,2 milijarde dolara prometa, što je porast od 14,5 odsto u odnosu na 2018. godinu.
Kupci sve više kupuju preko interneta, pokazuju isti podaci. Prodaja trgovine u fizičkim radnjama na Crni petak pala je za 6,2 odsto u odnosu na 2018. godinu, pokazuju podaci Šopertreka. Ipak, promet u prodavnicama na Dan zahvalnosti povećao se 2,3 odsto na u odnosu na prošlu godinu.
"Nema više samo jednog načina za kupovinu na Dan zahvalnosti i crni petak, već kupci biraju kako će kupovati", rekao je Brajan Fild, viši direktor globalnog savetovanja za maloprodaju za Šopertrek.