Na redu je i Epl automobil

Izvor: Politika, 17.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Na redu je i Epl automobil

Šef kompanije "Epl" Stiv Džobs je nedavno najavio nov, spektakularan projekat ICar, proizvodnju kompaktnog, malolitražnog automobila za koji stručnjaci pretpostavljaju da će pre svega osvojiti mlade, baš kao što se dogodilo s prethodnim, kultnim proizvodima ove korporacije IPod-om i IPhon-om. Budući automobil je po ugledu na te proizvode dobio i ime. U izboru partnera za realizaciju projekta, koji treba da otvori potpuno novu etapu primene najnaprednijih digitalnih tehnologija u automobilskoj >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << industriji, "Epl" se odlučio za nemački gigantski koncern "Folksvagen", sa čijim rukovodiocem Martinom Vinterkornom Džobs vodi ove pregovore.

Podrazumeva se da novi automobil treba da integriše dve dizajnerske linije, tako da će najnaprednija tehnološka i inženjerska rešenja "Folksvagena" biti "nafilovana" vrhunskim digitalnim rešenjima korporacije "Epl".

Šta će to praktično značiti može samo da se naslućuje, ali čak ni eksperti nisu spremni da iznose preuranjene zaključke. Naravno, to je razumljivo, jer se stvari u svetu vrhunskih elektronskih tehnologija odvijaju brzinom koju je sve teže pratiti, a još teže dokonati na temu šta se sve radi i do kojih su granica stigli istraživači i dizajneri vodećih firmi iz ove oblasti.

Saradnja "Epla" i automobilske industrije, naravno, nije spektakularna novost. Ova korporacija je ranije zaključila ugovore s nizom proizvođača automobila, na primer Be-Em-Veom, integrišući u njihove modele sopstvene proizvode.

Zvanično nije potvrđeno, ali se u automobilskim krugovima šuška da je "Epl" počeo saradnju i sa "Mercedes-Bencom", zbog konstrukcije principijelno potpuno novog sistema navigacije na komandnoj tabli automobila. Prošireni su glasovi da će to novo rešenje biti predstavljeno već naredne godine.

Fascinantne mogućnosti digitalne elektronike očigledno su definitivno okrenule novu stranicu u razvoju automobilske industrije, čiji će proizvodi, kako stvari sada stoje, već u bliskoj budućnosti ličiti na maštarska predviđanja pisaca naučne fantastike ili autora futurističkih strip-serijala.

Reč je, u stvari, o logičnom razvojnom putu integrisanja tehnoloških i inženjerskih znanja iz različitih oblasti, sve do modnog dizajna, što će na svim stranama voditi i stvaranju principijelno novih proizvoda.

Uostalom, proizvođači vrhunskih automobila su se i sami okrenuli prostorima doskora rezervisanim samo za IT korporacije. Ušli su u komunikacione vode vrhunskih tehnologija, uz ostalo i tako što su počeli da proizvode sopstvene mobilne telefone. Početkom ove godine takve proizvode predstavili su "Porše" i "Hamer", a pre njih je Be-Em-Ve najavio svoj projekat proizvodnje mobilnih telefona klase "raskoš".

Zanimljivo je da "Porše" na projektu mobilnih telefona sarađuje sa vodećom francuskom kompanijom u ovoj oblasti "Sagem komjunikejš", dok je mobilni telefon "miki" korporacije Be-Em-Ve dizajniran u njihovom konstruktorskom birou.

U januaru ove godine "Motorola" je pustila na tržište ekskluzivni mobilni telefon RAZRmaxx Ferrari Edition, u stilu sportskih automobila čuvenog italijanskog proizvođača. Prilikom uključivanja i gašenja ovog telefona odjekuje zvuk motora V8 kultnog automobila "ferari F1".

Start u ovoj utrci automobilske industrije za kolač na tržištu mobilnih telefona dala je prošle godine italijanska kompanija "Fijat", najavljujući proizvodnju sopstvenih mobilnih telefona. Od proletos, oni se prodaju samo u Italiji.

Opredeljujući se za saradnju sa "Motorolom", "Fijat" je, u stvari, našao digitalni oslonac u korporaciji koja je pre toga zakoračila u svet modnog spektakla, otpočinjući saradnju s modnim timom "Dolče i Gabana". Prošle godine, po njihovom dizajnu, "Motorola" je proizvela i mobilni telefon Motorazr V3i.

Odgovor je usledio brzo, pa je El-Dži u januaru ove godine izneo na tržište mobilni telefon izrađen u saradnji sa poznatim italijanskim modnim brendom "Prada", a "Samsung" ovih dana promovisao svoj proizvod koji je dizajnirao Đorđo Armani.

"Ovakva saradnja omogućuje objedinjavanje vrhunskog dizajna i savremenih tehnologija", izjavio je potpredsednik "Samsunga" Jun Džong-Jong.

Verovatno ne treba naglašavati da su ove telefone na početku karakterisale ne samo vrhunske performanse nego i ona vrsta "detalja" kakvi su optočenost zlatom ili sličnim materijalima, što je garantovalo da će se naći jedino u rukama pojedinaca koji se šepure na "Forbsovim" listama najbogatijih ili se bar pouzdano penju tim stepenicama.

Tržišna trka, međutim, već uveliko je oborila cenu ovih naročitih, "modnih" i "automobilskih" telefona. Uostalom i zato što je u biti tehnologije ne samo da obara cenu sopstvenih proizvoda nego i da otvara mogućnosti koje su koliko juče bile puki snovi.

--------------------------------------------------------------------------

San postaje stvarnost

Vest o snu pretvorenom u stvarnost stigla je ovih dana iz Švedske. Tamošnja kompanija TerraNet razvila je naročitu tehnologiju koja omogućuje direktnu vezu između dva mobilna telefona, bez vezivanja aparata u mreže moćnih mobilnih operatera i bez korišćenja njihovih baznih stanica.

Istina, u ovoj fazi razvoja piring tehnologije (peer-to-peer) direktnu vezu je moguće uspostaviti jedino između mobilnih telefona na udaljenosti od jednog kilometra.

Uvažavajući iskustva s munjevitim razvojem novih tehnologija, lako je pretpostaviti da će ovo ograničenje koliko sutra biti eliminisano.

Možda čak bude oglašeno nekako u isto vreme kada "Epl" i "Folksvagen" budu promovisali svoj čudesni ICar.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.