Izvor: KreditniCentar.rs, 03.Maj.2012, 16:42   (ažurirano 02.Apr.2020.)

NBS novčano kaznila Alfa i KBC banku

U Izveštaju o radu Centra za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga nije, naveden iznos globeNarodna banka Srbije (NBS) saopštila je juče da je novčano kaznila i izrekla mere Alfa banci i KBC banci zbog kršenja odredbe Zakona o zaštiti korisnika finansijskih usluga.

U Izveštaju o radu Centra za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga nije, međutim, navedeno koliki je iznos novčanih kazni, koje su zakonske mere preduzete i kakve su prekršaje konkretno >> Pročitaj celu vest na sajtu KreditniCentar.rs << počinile te dve banke. U ove dve banke juče nisu hteli da komentarišu kazne koje im je izrekla NBS.
Navedeno je da je u periodu od januara do kraja marta 2012. godine podneto 473 prigovora na rad finansijskih institucija, što je 73,3 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, a od tog broja 89 odsto prigovora odnosi se na rad banaka.„Od ukupnog broja prigovora pristiglih u prvom tromesečju 2012. godine, 48,5 odsto odnosi se na rad tri banke, a od toga 30,4 odsto na jednu banku”, navedeno je u izveštaju, ali se ne navodi koja je to treća banka, osim KBC i Alfa banke koje su kažnjene.
U navedenom periodu bilo je 213 preuranjenih prigovora i 281 pitanje, a Informativnom centru NBS upućeno je 5.453 poziva korisnika i zakazano 25 medijacija u rešavanju sporova.
Od ukupno 473, većina od 421 prigovora odnosila se na rad banaka i to 72 odsto na kredite, a ostali na tekuće račune (12,6) i platne kartice (8,3 odsto).
Povećan je i broj pozitivno rešenih prigovora koji su osnovani, a odnose se na povećanje visine promenljive kamatne stope banaka.
U prvom tromesečju, Centru za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga, upućeno je 49 prigovora na rad društava za osiguranje, što je šest odsto manje u odnosu na isti period 2011. godine.
Najveći broj prigovora odnosio se na autoodgovornost (51 odsto) i kasko osiguranje (16,3 odsto), a osiguranici su se najviše žalili na visinu ponuđene naknade štete i neblagovremenu isplatu, kao i odbijanje isplate nespornog dela.Na rad davalaca finansijskog lizinga upućena su samo tri prigovora, što čini 0,6 odsto svih upućenih prigovora, navedeno je u izveštaju centra NBS.
----------------
Zanemarljiv broj
Generalni sekretar Udruženja banaka Srbije (UBS) dr Veroljub Dugalić nedavno je izjavio da se od broja predstavki i žalbi klijenata na banke i ostale korisnike finansijskih usluga pravi velika „gužva”, spominju silni procenti, a u suštini su u pitanju – promili. Tu ocenu potkrepljuje činjenicom da su sa bankama svi klijenti zaključili čak 12,7 miliona ugovora. Od te sile međusobnih obaveza i prava prigovor je upućen na svega nekoliko stotina. Time Dugalić, kako reče, ne brani banke niti bagateliše primedbe klijenata. Samo jedan nezadovoljan klijent, makar ne bio u pravu, dovoljno je da se banke zabrinu, ali od svega toga ne treba ipak praviti preveliku dramu. Mnogo je više ljudi nezadovoljno kupljenim cipelama nego kreditima, ali to nikada nije na prvim stranama novina.
J. R.
Izvor: politika.rs

Nastavak na KreditniCentar.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta KreditniCentar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta KreditniCentar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.