Izvor: SrbijaDanas.com, 24.Nov.2019, 11:07

NAJPLODNIJE DOLINE SRCA SRBIJE POVEZIVAĆE 78 MOSTOVA: Moravski koridor biće ponos svih građana!

NAJPLODNIJE DOLINE SRCA SRBIJE POVEZIVAĆE 78 MOSTOVA: Moravski koridor biće ponos svih građana!

Auto-put regulisaće i vodotoke Morave kojima prolazi, ali i dati novu šansu velikom broju industrijskih zona planiranih duž njega

Za desetak dana očekuje se potpisivanje ugovora o izgradnji Moravskog koridora, jedne od najznačajnijih saobraćajnica, koja će povezati centralnu Srbiju, jug i zapad, i Koridore 10 i 11.

Taj auto-put regulisaće i vodotoke Morave kojima prolazi, ali i dati novu šansu velikom broju industrijskih zona planiranih duž njega.
>> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com <<
Ideja o putu koji prolazi najplodnijim dolinama Južne i Zapadne Morave stara je koliko i srpska država.

Spajanjem Koridora 10 od Pojata preko Ćićevaca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, stizaće se do Čačka i Koridora 11.

Koridor dužine 110 kilometara povezaće pola miliona stanovnika. Sa izgradnjom auto-puta planirana je i regulacija reke Morave.

- Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje koridora - ističe direktor CIP-a Milutin Ignjatović.

Moravski koridor bi trebalo da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova se procenjuje na 755 miliona evra. Stručnjaci kažu da na to treba dodati još 20 odsto, koliko se može očekivati da će koštati dodatni radovi na velikom broju petlji i mostova.

Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je auto-put projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne trake.

- Prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrani, Mrčajevci, Čačak - kaže Lalić.

- Moravski koridor prolazi dolinom Zapadne Morave, najvećim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor. Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka - navodi projektant trase Radica Goronja.

Sa izgradnjom ovog auto-puta bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća.

Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.

BONUS VIDEO: OVO ZAISTA POSTOJI?!" Pogledajte NAJNEVEROVATNIJA mesta na planeti koja se mogu videti samo preko GUGL MAPA (VIDEO)

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

 I drugi pišu o ovome:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.