Mladi ipak vole papirne fotke

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 03.Feb.2016, 22:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Mladi ipak vole papirne fotke

Svakodnevno fotografisanje telefonom i kačenje fotki na društvene mreže u potpunosti je istisnulo tradicionalno izrađivanje dragih fotografija među mladima. Iako se naizgled učinilo da je zbog hiljada fotografija teško stvoriti privrženost nekolicini, u Srbiju su stigli onlajn servisi koji prete da u većoj meri vrate atraktivnost retro papirnoj fotografiji.

Mobilni telefon se među većinom mladih najčešće doživljava kao usputni fotoapart za selfije i fotke na brzinu. >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << Većina ih završi na društvenim mrežama, ali i u samom telefonu, no retko i na papiru. Profesor na Akademiji umetnosti Željko Škrbić smatra da mladi nemaju više svest o značaju papirne fotografije.

"Pojava digitalne fotografije se svela na to da vi napravite veliki broj fotografija i ne znate kako da ih odaberete. Brza je tehnika, zatrpavate hard diskove, on pukne i nemate ništa od toga. Mladi nisu prošli taj period kada se predavao film, kada su morali da čekaju, pa strah da li je fotka uspela. Sa digitalnom fotografijom im je sve olakšano, zbog čega je stvoren manji uticaj fotografije na njih", objasnio je Škrbić.

On kaže da je mladima vrhunac značaja fotografije da pokupe što više lajkova uz puko fotografisanje, ali ipak savetuje da se i takve fotografije izrađuju.

"CD više nikako nije siguran, a hard diskovi koji se mogu kupiti u Srbiji nisu najkvalitetniji. Nekada su kolor fotografije mogle da traju 15 godina, dok ne prime neki smeđ ton, danas crno-bele fotografije mogu da traju i po 200 godina", podsetio je Škrbić.

Sa druge strane, Škrbić još smatra da je izrađivanje velike količine fotografija skupo za mlade iako im je dostupno.

Fotograf Nenad Mihajlović kaže da je izrađivanje fotografije nema poseban značaj među mladima, ali da je to sve uticaj uticaj komercijalizacije i razvoja digitalnih medija.

"Komercijalna fotografija jeste popularnija sa razvojem digitalnih medija i među mladima. Svako danas može da fotografiše i da izrađuje svoje fotografije. Te stvari su povoljne i vrlo popularne", izjavio je Mihajlović.

U Srbiji već par godina radi internet servis trista.rs koji svim korisnicima Instagrama omogućuje brzo i atraktivnu izradu fotografija koje stižu na kućnu adresu.

"Ovo nije novo u svetu i funkcvioniše već par godine. Hteli smo da vidimo kako će ta ideja proći ovde, jer ne mora sve što je tamo da radi i ovde. Mladi su uglavnom ti koji naručuju fotografije, nekada su to i osnovci i srednjoškolci. Uglavnom se poručuje za poklone jer su specifični i ne mogu svuda da se izrade", rekao je vlasnik ovog servisa Marko Žugić.

"Verujem da je to jedan trend koji će svoj pun sjaj doživeti u narednom periodu. Dosta toga danas ipak zavisi od oglašavanja. Trebalo bi da svako sazna za to. U ovom momentu mladi najviše naručuju svoje fotografije na magnetima za frižider ali i uramljene fotografije sa instragrama ili računara", naveo je Žugić.

Mladi u Novom Sadu su jednoglasno odgovarali na pitanja da li izrađuju drage fotografije. Većina njih je rekla da to uopšte ne radi, dok drugima nije isplativo.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.