Ministarstvo finansija: Potrebna priprema za nove e-fakture

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 09.Dec.2021, 14:45

Ministarstvo finansija: Potrebna priprema za nove e-fakture

Ministarstvo finansija podsetilo je danas korisnike javnih sredstava da je potrebno da preduzmu sve neophodne aktivnosti kako bi na vreme prešli na novi sistem elektronskih faktura.

U saopštenju Ministarstva se navodi da će novi sistem ubrzati procese rada i poslovanja i obezbediti veću pravnu sigurnost svim poslovnim subjektima kada je reč o dostavljanju i primanju faktura, kao i njihovom boljem čuvanju.

U skladu sa Predlogom izmena i dopuna Zakona o elektronskom >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << fakturisanju, većina korisnika javnih sredstava pripadaće kategoriji subjekata javnog sektora i oni će od 1. maja sledeće godine biti obavezni da koriste Sistem elektronskih faktura, koji omogućava automatsko registrovanje faktura u Centralni registar faktura.

Iz Ministarstva pojašnjavaju da su u skladu sa Predlogom zakona, koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, subjekti javnog sektora obavezni da od 1. maja 2022. primaju i čuvaju elektronsku fakturu, da izdaju e-fakture drugim subjektima javnog sektora, kao i da elektronski evidentiraju obračun poreza na dodatu vrednost.

Od tog datuma će se, dodaje se u saopštenju, raditi i registrovanje primaoca po automatizmu za subjekte javnog sektora, ukoliko se prethodno nije registrovao.

Ostali rokovi predviđeni Zakonom o elektronskom fakturisanju se neće menjati, što znači da će subjekti javnog sektora od 1. jula sledeće godine biti obavezni da izdaju elektronsku fakturu subjektima privatnog sektora.

Iz Ministarstva finansija navode i da je za pristup sistemu elektronskih faktura (demo ili produkciono okruženje), neophodno da korisnik poseduje eID, elektronski identitet koji može dobiti na portalu eUprave na adresi https://eid.gov.rs/.

Napominju i da su 1. septembra objavljeni delovi internog tehničkog uputstva koje sadrži tehnička objašnjenja za rad u sistemu e-faktura, i to "Okvirna specifikacija aplikativnog interfejsa za neposredan pristup sistemu elektronskih faktura" i "Specifikacija prilagođene primene standarda EN 16931-1 za elektronske fakture u unutrašnjem prometu u Republici Srbiji".

U ovim uputstvima su precizirani neophodni elementi da se informacioni sistemi koje upotrebljavaju korisnici javnih sredstava prilagode, odnosno povežu sa Sistemom elektronskih faktura putem programskog interfejsa aplikacije (API).

Detaljnije informacije o sistemu elektronskih faktura, kao i o uputstvima za njegovo korišćenje mogu se naći na adresi www.efaktura.gov.rs kao i na internet prezentaciji Ministarstva finansija www.mfin.gov.rs, dok je demo verzija sistema dostupna na adresi www.demoefaktura.mfin.gov.rs, navodi se u saopštenju.

Srbija je uspostavila sistem za upravljanje fakturama, koji je besplatan za korišćenje i omogućava korisnicima, subjektima javnog sektora, odobravanje elektronskih faktura sa više nivoa saglasnosti.

Oni koji ne poseduju svoj sistem ili deo sistema za upravljanje ulaznim fakturama, moći će da primaju elektronske fakture koristeći upravo ovaj sistem.

Korisnici koji već koriste informacione sisteme za potrebe obrade faktura, mogu da prilagode, nadograde i povežu svoje sisteme sa dostupnim servisima Sistema elektronskih faktura, navode iz Ministarstva.

Ističu i da korisnici, subjekti javnog sektora, kroz navedene načine, imaju mogućnost da izaberu najefikasniji način usklađivanja svojih poslovnih procesa sa zakonskom regulativom.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.