Izvor: N1 televizija, 22.Okt.2017, 13:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Mihajlović: Žeželjevim mostom vozovi će ići 150 km/h
Spajanjem Žeželjevog mosta konačno je završeno bombardovanje koje je počelo 1999. godine, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović tokom obilaska gradilišta.
Ona je rekla da je Žeželjev most danas simbol sjajne budućnosti, jer se nalazi na jednom od najvažnijih evropskih koridora i deo je najvećeg svetskog projekta "Jedan pojas, jedan put".
"Dok stojim ovde ne mogu da se ne setim da >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << je 23. aprila 1999. godine u NATO bombardovanju, koje je trajalo 78 dana, srušen ovaj most. To bombardovanje prestalo je u petak, u 17.25, kad je su dve obale Dunava ponovo spojene, a iz te ružne prošlosti Žeželjev most nam donosi i sjajnu budućnost", rekla je Mihajlović.
Kako je saopšteno zi njenog kabineta, Mihajlović je posle obilaska gradilišta Žeželjevog mosta sa pokrajinskim premijerom Igorom Mirovićem i šefom Delegacije EU Semom Fabricijem naglasila da Žeželjev most, kojim će vozovi ići 150 kilometara na sat, ne samo da se nalazi na najvažnijem pravcu u ovom delu Evrope, Koridoru 10, već je i deo trase buduće brze pruge Beograd-Budimpešta.
"Novi Sad je sa Žeželjevim mostom ušao na mapu najvećeg globalnog projekta 'Jedan pojas, jedan put'. Ovakvi projekti važni su za budućnost Srbije, jer znače više investicija i više posla", rekla je Mihajlović.
Ona je dodala da su problemi u realizaciji projekta rešeni zahvaljujući tome što su svi učesnici u projektu radili kao tim, i posebno se zahvalila radnicima i izvođaču, koji je održao reč i završio spajanje u dogovorenom roku.
U susretu sa radnicima i predstavnicima izvođača na sredini novog mosta, Mirović je rekao da su, prema izveštaju projektanta, u petak u popodnevnim satima, "sa greškom od svega nekoliko milimetara", spojeni lukovi mosta sa bačke i sremske strane, te da je današnji prelazak preko njega simbolično označio "da smo uspešno ponovo premostili Dunav".
"Nećemo se osvrtati na probleme koji su pratili izgradnju mosta, gledaćemo u budućnost da završimo pristupne saobraćajnice i da se ukloni privremeni most, te da na proleće novi Žeželjev most bude u punoj funkciji", kazao je Mirović.
Dodao je da će se tek onda, kada tom železničkom trasom budu prolazili vozovi brzinom većom od 120 kilometara na sat i kada se od Novog Sada do Beograda bude putovalo četrdesetak minuta, u punoj meri shvatiti značaj zajedničkog poduhvata.
Šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici rekao je da je spajanje Žeželjevog mosta značajna prekretnica u realizaciji projekta i podsetio da je Evropska unija bila uključena od najranije faze i donirala ukupno 34 miliona evra.
"Žeželjev most važan je za Novi Sad, Vojvodinu i Srbiju u celini, jer je deo jednog od glavnih koridora u ovom delu Evrope, Koridora 10, ali i deo nove transportne politike Srbije, koja je deo procesa pristupa Srbije Evropskoj uniji", rekao je Fabrici.