Made in Serbia u bugarskim rafovima

Izvor: Politika, 24.Dec.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Made in Serbia u bugarskim rafovima

Od našeg specijalnog izveštača
Sofija – Delegacija tridesetak srpskih privrednika krenula je krajem prošle nedelje put bugarske prestonice sa zadatkom da ispita da li na tamošnjem tržištu ima mesta za njihove proizvode. Da li srpska vina, slatkišti, kobasice, šunke i grickalice mogu da se "uguraju" na bugarske rafove, a samim tim uđu i na tržište Evropske unije. Ima već tri meseca kako je tamošnji "Pikadili" u vlasništvu "Delte", pa je ova izvozna ofanziva i pokrenuta na >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << inicijativu zaposlenih iz kompanije Miroslava Miškovića.

Prema rečima Aleksandra Čamparevića, novopostavljenog direktora "Pikadilija", svako ko želi da bude veliki mora da raste, a tržište Srbije je ograničeno.

– Višak kapaciteta na domaćem tržištu srpski proizvođači mogu da iskoriste ovde. Dolazak "Delte" u Sofiju istovremeno znači i otvorena vrata srpskim izvoznicima za ovo tržište – kazao je Čamparević novinarima.

Sudeći prema reakcijama gostiju, neki proizvodi mogli bi do kraja sledeće godine da se nađu na "Pikadilijevim" policama. Prema podacima bugarske statistike, na tamošnjem tržištu dosad se prodavalo samo dva odsto robe sa oznakom "napravljeno u Srbiji", što je gotovo zanemarljivo.

Pošto je skenirao police sa bugarskom robom Momir Nikolić, direktor "Kondive" iz Bujanovca, zadovoljno je konstatovao da će već u toku ove nedelje nekoliko predstavnika iz njegove firme ponovo posetiti "Pikadili" i još jednom ispitati stanje u maloprodaji.

– I te kako imamo šta da ponudimo. Iako je konkurencija u oblasti konditorske industrije žestoka, nekih proizvoda ovde nema. Što se tiče cena, one su tu negde na nivou naših, čak imamo i neke jevtinije proizvode – kazao je Nikolić.

Svoj poslovni plan dodatno je u šali potkrepio izjavom – "šta su bugarske, naspram bujanovačkih napolitanki".

Predraga Daskalovića, direktora prodaje "Dunav hrane", neprijatno su iznenadile visoke carinske stope na konditore od devet procenata što bi dodatno poskupelo njihove proizvode. Nisu mu po volji ni tamošnje cene slatkiša, jer, kako kaže, dosta su niže nego u Srbiji, pa ne zna da li im se izvoz sada isplati.

– Ti problemi su dečje bolesti koji na početku moraju da se preleže. Matematika će presuditi da li nam se isplati ovaj posao. U svakom slučaju Bugarsku imamo u poslovnom planu za sledeću godinu – istakao je Daskalović.

Milan Petrović, generalni direktor "Donkafe", kaže da su, s obzirom na to da posluju kao deo izraelske "Štraus elit" grupe već prisutni na bugarskom tržištu.

– Ovde se već prodaje kafa pod nazivom "elit". Ipak, "donkafa" je najjača robna marka u okviru grupacije pa će se uskoro ona naći na bugarskom tržištu – kazao je Petrović.

On dodaje da nije nacionalista, ali mu je, kaže, puno srce kad vidi srpske proizvode u regionu. Prisetio se i iskustva sa slovenačkim "Merkatorom" u koji nije mogla da priviri njegova roba, jer su tamošnji mediji bili puni napisa o tome kako "donkafa" ruši "bar kafu".

Ozbiljne planove imaju i predstavnici kompanije "Marbo", poznate po proizvodnji čipseva i grickalica. Kako kažu, ovo nije njihova prva poseta Bugarskoj i već vode ozbiljne pregovore sa nekim distributerima.

Neki od proizvođača odlučili su da sačekaju još godinu i po dana za kada se očekuje završetak izgradnje "Deltinog" distributivnog centra koji će im umnogome olakšati snabdevanje "Pikadilijevih" prodajnih objekata.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.