Lidl i Špar donose i upola niže cene u Srbiju

Izvor: B92, 27.Sep.2018, 13:36   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lidl i Špar donose i upola niže cene u Srbiju

Beograd -- Do kraja godine oni u Srbiji treba da otvore 18 prodavnica, od toga je gotovo polovina, tačnije, osam, u Vojvodini.

Kod domaćih potrošača "Lidl” je postao popularan još ranije. Kupovali smo u tim supermarketima u okolnim zemlja.

Za letovanje u Grčkoj "Lidl” je nezamenjivo mesto za snabdevanje. Mnoge agencije su čak na mapama svernogrčkih letovališta ucrtavale te radnje da pokažu da su apartmani blizu "Lidla”.

Za početak, kod nas >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << se očekuje da pomenuti trgovinski lanac spusti cene desetak odsto, kao i da zauzme tržini udeo oko sedam odsto. Od te konkurencije najviše treba da strepe manji trgovinski lanci. "Lidl” će na domaće tržište doneti i potpuno novu filozofiju poslovanja u trgovini.

Posle njih, kod nas treba da stigne i "Špar” - jedan od najvećih trgovinskih lanaca u Evropi planira da dođe u Srbiju, što je potvrdio za B92.net Boštjan Brantuša, direktor Špara za proširenje i razvoj.

Već uveliko se govori da će "Špar" od posrnulog "Agrokora” kupiti "Merkator S”, "Ideu” i "Rodu”. Njih poverilac Zberbanka nudi na prodaju.

O tome šta očekuju od dolaska tog lanca predsednik Nacionalne organizacije potrošača Srbije Goran Papović kaže:

"Nadamo se da će se dogoditi isto što i u okolnim zemljama kada je "Lidl” ušao na tržište: cene su pale od deset do 20 odsto, navodi Papović i dodaje da bi to bilo odlično."

Šta je pak to novo u njihovom radu i u čemu se njihova poslovna filozofija razlikuje od drugih?

"Lidl” je deo "Švarc grupe”, koja je lider maloprodaje u celoj Evropi, kaže dr Slobodan Aćimović s Ekonomskog fakulteta u Beogradu.

Kako dodaje, to znači da imaju unificirani sistem rada, prodajni objekti su iste veličine.

"Lidl nudi dosta uzak asortiman, broj brendova u njihovoj ponudi je limitiran. To znači da imaju jaku nabavnu snagu, kako se to stručno kaže. Oni od dobavljača naručuju veće količine robe i po tom osnovu dobijaju niže cene. Mislim da će oni, čim otvore vrata, napraviti malu pometnju na tržištu, a potom sve veću, kaže dr Aćimović.

Koliki tržišni udeo će uzeti ta trgovačka kuća? Komisija za zaštitu konkurencije je procenila da će to biti između pet i sedam odsto. Dr Aćimović objašnjava da je to dosta skromna procena. On očekuje da će oni već naredne godine osvojiti deset do 12 odsto tržišnog udela i nastaviće da se šire. U 2020, kada kod nas budu imali 20 objekata, proširiće se na 15 odsto tržišta, piše Dnevnik.

Po mišljenju dr Aćimovića, oni su najveća konkurencija lokalnim trgovinskim lancima.

Mini-marketi, komšijske radnje, tu gde se ide da se kupi hleb, mleko, neće biti ugroženi. U "Lidl” se, kao i u druge hipermarkete, ide u velike kupovine. Oni svoju zaradu ostvaruju preko nižih zaliha i većeg koeficijenta obrta. Teško im je parirati. Lanci koji kod nas rade verovatno će i sami sniziti cene. Velikima je to lakše, a malim lokalnim će biti teže da to učine, navodi on.

Dr Aćimović kaže da su oni kupcima privlačni uprkos skromnijem asortimanu od konkurencije jer oni nude robu za svačiji džep. Recimo, ako je u pitanju čokoladni krem, imaju tri u ponudi. Prvo nude one skuplje italijansog porekla, pa po srednjoj ceni domaće i još jedna proizvod izrazito jeftiniji, namenjen kupcima najplićeg džepa. Cene poznatih gaziranih pića „kola” tipa kod njih su upola niže nego kod nas.

O najavi „Špara” da dolazi sagovornik kaže da je to kada renomirani maloprodajni lanac dolazi u neku zemlju uvek dobra vest. U gotovo svim evropskim državama između pet i šest trgovačkih lanaca drži između 70 i 80 odsto tržišta. To je dovoljno da konkurencija bude jaka.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.