Kraj jedne ere: Četvoromotorno čudovište odlazi u istoriju

Izvor: B92, 21.Jun.2020, 15:44

Kraj jedne ere: "Četvoromotorno čudovište" odlazi u istoriju

Tuluz -- Poslednji konvoj velikih delova za najveći putnički avion Erbas A380 otkizao je ove nedelje u montažni pogon na jugozapadu Francuske.

Radnici i stanovnici sela kroz koje je prolazio su pljeskali, pozdravljajući izgradnju posljednjeg Erbasovog superdžamba.

Airbus je još lane najavio kraj proizvodnje Erbasa A380

Kamioni koji su prevozili tri dela trupa provukli su se kroz selo Levinjak na putu za Tuluz, gde će poslednji superdžambo biti >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << sastavljen pre nego što se proizvodnja novih primeraka ugasi, samo 14 godina nakon ulaska A380-ice u službu, prenosi Index.

Suočen sa slabom prodajom "četvoromotornog čudovišta" koga su u ekonomičnosti potukli manji avioni poput Erbasa A350 i Boinga 787, Erbas je još lane najavio kraj njegove proizvodnje.

"Učinio je region živim, zajedno sa selima koja okružuju pogon i ljudima koji su ga gradili. Veličanstven je", rekla je Kristijan Inar, koja je od 2004. godine posmatrala kako gotovo 300 konvoja prolazi ispred njene kuće.

Erbas i dalje ima rekordne narudžbine za manje avione

Erbas i dalje ima rekordne narudžbine za manje letelice, ali za A380-icu su smanjene i to baš kad se avio-sektor suočava sa velikim pritiscima zbog pandemije i njome izazvane krize.

"Boli me želudac kad vidim da je nečemu takvom jednostavno kraj. Mladima će biti teško da pronađu posao", rekla je Inar.

Jedan kamion je nosio natpis "Zbogom Sen-Nazer", ime francuske fabrike u kojoj su neki delovi aviona sastavljani.

Erbas se kockao u milijarde na svoju viziju superdžamba s 555 sedišta. Ipak, bez A380-ice, tvrdili su njegovi menadžeri, ne bi uspelo stvaranje proizvodnog konzorcijuma Francuske, Nemačke, Britanije i Španije. Stručnjaci dodaju da su problemi s A380-icom prisilili Erbas da nauči teške lekcije, što je pomoglo da firma na vreme izgradi širokotrupni A350.

"Bio je to avion koji je okupio sva četiri evropska partnera i koji je bio akcelerator Erbasa", rekao je voditelj programa Filip Mun.

"Svi smo uvereni da Erbas ne bi bio kakav je danas bez A380-ice", dodao je.

Kraj proizvodnje ne znači da A380 neće još godinama krstariti svetskim rutama

Kraj proizvodnje ne znači da A380 neće još godinama krstariti svetskim rutama. Predviđa se da će u komercijalnoj upotrebi biti još gotovo 30 godina.

Erbas je nedavno objavio da se njegova neto dobit u prvom tromesečju gotovo istopila delom i zbog odluke o obustavi proizvodnje aviona A380. Kompanija je u prvom tromesečju poslovala s neto dobiti od 40 miliona evra. U istom razdoblju prošle godine iznosila je 283 miliona evra.

Erbas je u prvom tromesečju dobio ukupno 62 narudžbine komercijalnih aviona, u odnosu na 68 u istom razdoblju prošle godine. Brojka za prvo ovogodišnje tromesečje uključuje i 38 narudžbina novog velikog modela A350 XWB.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.