Kol centar za prijavu nezakonitosti se USIJAO: Građani se najviše žale na cene namirnica i pretnje otkazom

Izvor: SrbijaDanas.com, 26.Mar.2020, 18:17   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kol centar za prijavu nezakonitosti se USIJAO: Građani se najviše žale na cene namirnica i pretnje otkazom

Kontakt centar je zvanično juče počeo sa radom.

Na novootvoreni broj telefona za prijavljivanje nezakonitosti tokom epidemije korona virusa, građani se najviše žale na povećane cene namirnica, maski i rukavica, ali i na pretnje otkazom, neisplaćene zarade i rad pojedinih kafića, restorana, pa čak i jednog tržnog centra u provinciji.

Prema rečima Jovice Damnjanovića, predstavnika ovog kontakt centra, operateri su juče, prvog radnog dana, imali između 160 >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << i 170 prijava, a danas do 12 časova oko 80.

- Funkcija ovog centra je da građani i privrednici mogu da prijave sve nepravilnosti koje uoče u vreme korona virusa, vezane za rad na crno, sivu ekonomiju i rad privrednih društava ili preduzetnika - objasnio je za Damnjanović.

Kaže da je kontakt centar isključivo za probleme koje su u nadležnosti republičkih inspekcija, a, dodaje, bilo je i onih građana koji su se žalili na probleme koji su na nivou lokalnih samouprava ili autonomne pokrajine.

Ipak, i u tim situacijama operateri informišu građane o tome kome da se obrate i koje telefone i adrese da kontaktiraju.

Između ostalog, građani se žale na pretnje otkazima, neisplaćivanje plata, na podizanje cena osnovnih životnih namirnica, zaštitnih sredstava, a bilo je i problema vezanih za rad pojedinih kafića, restorana, tržnih centara.

Damnjanović kaže da operateri kontakt centara primaju pozive svakog radnog dana od 9 do 16 časova, na broj 011/6350-322, a posle 16 časova i vikendom - građani i privrednici mogu svoje prijave da ostavljaju popunjavanjem formulara na sajtu www.inspektor.gov.rs ili govornom porukom.

Prijave se ostavljaju anonimno, a građani koji budu želi da znaju šta se desilo sa prijavom koju su podneli, mogu da ostave svoj kontakt i biće obavešteni u roku od 72 sata o tome kome je njihov predmet prosleđen.

U kontakt centru zaposleno je ukupno sedmoro ljudi, od toga tri analitičara i četiri kol-operatera, među kojima je Miloš Jovanović koji kaže da je od juče uneo oko 90 predmeta građana i primio još toliko poziva koji nisu u nadležnosti republičke inspekcije.

- Najviše se žale na podizanje cena, ali i na nestašicu nekih proizvoda koja nije u našoj nadležnosti. Prijavljuju da se ne poštuju mere za prevenciju širenja virusa, na primer, u pojedinim radnjama se prima previše potrošača, radnici ne nose maske i rukavice - istakao je Jovanović.

Osnovni podaci, navodi on, koje bi građani trebalo da dostave jesu koje su to firme, u kom mestu se nalaze, koji je prekršaj napravljen, a nakon toga se ti podaci šalju određenoj inspekciji koja izlazi na teren i proverava.

- U Beogradu su prekršaji uglavnom da je, na primer, cena limuna skočila za 20 dinara, dok u manjim sredinama to mogu da budu veći problemi, kao što je tržni centar koji je radio u nekom selu, ili radnici koji dolaze u kontakt sa zaraženim ljudima, a moraju da dolaze na posao - ispričao je Jovanović.

Kontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Koordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Kancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om, a uz podršku Evropske banke za obnovu i razvoj, koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.