Kinezi više troše od bogatih Arapa i Rusa

Izvor: S media, 02.Sep.2009, 11:10   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kinezi više troše od bogatih Arapa i Rusa

Bogati Kinezi preplavili su luksuzne radnje u Londonu i u ovo vreme svetske ekonomske krize troše više novca od članova arapskih kraljevskih porodica i bogatih Rusa.

Prema podacima koje su objavile pojedine britanske kompanije, kineski turisti troše tri do četiri puta više novca nego prošle godine u elitnim prodavnicama u Londonu.

U ulici Bond, koja je poznata po dizajnerskim buticima i zlatarama, Kinezi ostavljaju više novca od bogatih stanovnika zalivskih >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << zemalja, Rusa, Amerikanaca i Nigerijaca.

"Tražimo kvalitetnu firmiranu robu", izjavila je za Rojters Lilian Vang (28) bankarka iz Pekinga.

"Ja nisam luda kao drugi da kupim deset tašni marke Luj Vuiton, ali sam sigurna da su jevtinije nego u Pekingu", dodaje ona.

Zahvaljujući stimulativnom paketu u iznosu od 400 mijardi evra, Kina će ispuniti cilj vlade i ove godine ostvariti ekonomski rast od osam procenata, što nijedna druga država u svetu neće uspeti.

"Bogatim Kinezima slaba funta čini Britaniju atraktivnim mestom za kupovinu", kaže ekonomsita sa Oksfordskog univerziteta Linda Juf.

Funta se neznatno oporavila u odnosu na pad koji je imala početkom godine prema dolaru i jenu, ali još uvek ne može da povrati snagu koju je imala sredinom 2008. godine.

Britanija je u recesiji od poslednjeg kvartala 2008. godine i istraživač iz marketinške kuće "Mintel" Ričard Perks kaže da potrošnja kineskih turista ima uticaj na promet u pojedinim prodavnicama, ali da generalno neće bitnije uticati na ekonomiju Birtanije.

Lilianin izbor skupog odela za supruga plaćenog 900 funti i skromnih snadala koje je kupila za sebe po ceni od 50 funti upravo pokazuje da Kineze privlače i vrhunska roba i prozaične stvari.

"Kinezi obično odsedaju u standardnim hotelima sa četiri zvezdice u Londonu i u isto vreme troše na hiljade funti na robne marke Luj Vuiton, Guči, Armani i Barberi", kaže za Rojters tur opertor komopanije "Travko" Čarls Vang.

Kineze privlači sportska oprema, dobri komadi nameštaja, tašne, nakit i skupoceni satovi.

Kina je drugo najveće tržište zlata i potražnja za tim plemenitim metalom je u drugom kvartalu 2009. godine porasla za šest procenata, dok je istovremeno u Indiji opala za 31 procenat, a na svetskom tržištu za devet odsto.

Prodaja kineskim turistima u ulici Bond u Londonu u prvih sedam meseci 2009. godine porasla je za 164 procenata, dok je istovremeno zabeležen pad kod ruskih turista za 27 odsto, iako oni i dalje prednjače po ukupno potrošenom novcu jer prosečna kupovina Rusa iznosi oko 1.300 funti, dok Kinezi prosečno potroše nešto manje od 1.000 funti.

Porast kineske potrošnje je trend koji bi trebalo da bude nastavljen do kraja 2009. godine, složni su eksperti, koji ističu da Kinezi 70 odsto novca koje ponesu na turističko putovanje iskoriste za šoping.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.