Kapetan Rajan era: Šta mi znači let za Niš...

Izvor: B92, 02.Sep.2016, 18:34   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kapetan Rajan era: Šta mi znači let za Niš...

Niskotarifna avio-kompanija Rajan er od 4. septembra uvodi liniju sa niškog aerodroma Konstantin Veliki.

Kada u nedelju u Srbiju, tačnije Niš, bude sleteo Boing 737-800 ovog lou kost prevoznika, njime će upravljati kapetan Vladimir Milićević. On je među prvima iz Srbije otišao u tada malu i ne toliko izuzetnu avio-kompaniju u nastajanju.

Milićević je započeo letačku karijeru kao pilot jedrilice 1979. godine u Trsteniku, od 1982-1984. bio je stipendista (kadet) >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << JAT-a u Vršcu a potom i instruktor letenja. Među prvima je poleteo na tada novom čudu tehnike, Boingu 737-300, i nikada nije promenio tip aviona na kojem danas ima preko 19.000 sati. U Rajan eru je trenutno kapetan instruktor (sa instruktorskim naletom od preko 10.000 sati), jedan je od ključnih ljudi zbog kojih je ova avio-kompanija počela da leti za Srbiju, zbog čega će i biti vođa vazduhoplova na prvom letu Berlin – Niš u nedelju.

“Let će biti kao i svaki drugi. Nista posebno, osim što će doček biti organizovan na aerodromu Niš. Obično vodeni luk po ulasku na platformu, novinari, zvanice. Normalan turnaround od 25 minuta. Precizniju rutu trenutno ne znam, jer se ona planira 24 sata pre leta. Trajanje leta zavisi od rute. Ovako iz glave oko sat i trideset do sat i tri frtalja", kaže kapetan Milićević u intervjuu za Tango six.

Govoreći o detaljima plana dolaska u Niš, kaže da je prvo planirana linija iz ugla istraživanja tržišta, zatim je rađena kalkulacija performansi aviona. Da bi nakon pregovora sa niškim aerodromom bila doneta komercijalna odluka.

Njegova uloga je bila u planiranju kroz rad na performansama. Početkom godine pomogao je u spajanju nadležnih iz Niša i njegove kompanije. Lično je, kao neko ko je iz Srbije, želeo da pomogne što je više mogao.

Na pitanje šta je “Konstantin Veliki“ morao da ispuni u tehničkom delu da bi dobio Rajaner odgovara:

“Morali su da ispune zahteve oko standarda komercijalnog prihvata i otpreme, kao i bezbedonosnih uslova za letenje sa aerodroma. Po svim svetskim važećim pravilima i propisima. Što su u Nišu svetski profesionalno odradili. Sada su u stanju, što je i naš zahtev, da za 25 minuta urade turnaround. Efikasan prihvat i otprema putnika se podrazumevaju, oprema za opsluživanje aviona, ATC i drugo”.

Kaže takođe da su pokušaji da Rajaner dođe na tržište Srbije trajali skoro deset godina, s tim da se u poslednjih šest inteziviralo, a u poslednjih skoro godinu privelo kraju. Gotovo je od početka u toj priči.

Milićević kaže da mu predstojeći let znači mnogo:

“Znači puno. Najveći lou kost prevozilac u Evropi i drugi u svetu. Moja rodna zemlja. Emocije su prisutne, ali ruka neće zadrhtati, niti će biti nervoze. Od preko 35 srpskih pilota koji su bili u kompaniji ja sam dobio tu čast da sletim prvi avion Rajanera u istoriji u Srbiju. To se samo jednom u životu dešava. Ostaće mi u sećanju”.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.