Izvor: B92, 25.Sep.2003, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kamiondžije prete blokadom puta

Kragujevac -- Nakon što je u Kragujevcu okončan protest radnika "Namenske", na pomolu je novi - vozači transportnog preduzeća "Hedlmajer-Zastava" najavili su da će u petak u 14 sati kamionima blokirati autoput Beograd-Niš. Ukoliko vlada ne nađe rešenje za početak rada ove firme - čiji većinski vlasnik, Austrijanac, poseduje 80 odsto kapitala - preti joj gašenje, a radnici, njih 126, ostaće bez posla. Aleksandar Maksimović iz štrajkačkog odbora objašnjava da "Hedlmajer-Zastava", >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << sedam meseci nakon ulaska stranog kapitala i osnivanja novog preduzeća, ne može da počne sa radom, jer od Ministarstvo saobraćaja ne dobija licence za međunarodni saobraćaj. "Zakon iz 1998. godine nas sprečava u tome, prijavljena firma mora najmanje tri godine da se bavi prevozom u zemlji da bi dobila licencu za međunarodni prevoz. Mi smo mislili da možemo dobiti licencu pošto je došlo do spajanja firmi, "Zastava transport" sa "Hedlmajerom", prešlo je 70 posto kapitala firme "Zastava transport" u tu novu osnovanu firmu, i naše rukovodstvo je prilikom sklapanja tog sporazuma imalo obećanje od strane Vlade da će sve to biti sređeno i da neće biti nikakvih problema. Međutim, ta obećanja su, nažalost, bila usmena a ne pisana, niko nema dokaz za to, Vlada im ne dozvoljava licencu, strani gazda ovde nema posla, sedam meseci nam daje platu a mi ne radimo ništa, nismo ni 2.000 kilometara prešli tim kamionima, imamo najavu od gazde da će 26. ovog meseca povući kamione i vratiti ih za Austriju, što bi nas ostavilo bez posla, na ulici", rekao je Maksimović.

Ministarka za saobraćaj Marija Rašeta-Vukosavljević kaže za B92 da bi izdavanje međunarodnih dozvola bilo moguće jedino ako bi austrijski partner otkupio sve resurse bivšeg preduzeća "Zastava transport", uključujući i licence. Poslodavcu i predstavnicima sindikata je to, prema njenim rečima, predočeno na više održanih sastanaka, i sada preostaje da se problem reši u Ministarstvu za privatizaciju. "Ono što se trenutno dešava i što jeste problem Hedlmajera' to je da oni na ovakav način, pritiskom, pokušavaju da primoraju ministarstvo saobraćaja da prekrši zakon i da mimo zakonske regulative uradi nešto što bi njima odgovaralo. I sa sindikatima su održani sastanci, postignut je dogovor da do 17.10. nađu način sa ministarstvom za privredu i privatizaciju da se na adekvatan način uđe sa kapitalom u Zastava transport' i da se taj problem koji su oni do sada imali prevaziđe. Prema zakonskoj regulativi imamo obavezu da potpuno jednaki budemo prema svim transportnim firmama bez obzira da li one imaju strani kapital ili nemaju", rekla je Marija Rašeta Vukosavljević.

Radnici međutim kažu da austrijski većinski vlasnik ne želi da uloži još milion i po evra kako bi kupio preostali deo "Zastave transporta". Prema njihovim rečima, poslodavac se ne slaže sa namerom radnika da blokiraju autoput. Na taj oblik protesta su primorani jer ne postoji nikakav socijalni program za slučaj da firma, prva sa mešovitim kapitalom u Kragujevcu, bude ugašena. Prema poslednjim informacijama, u toku su pregovori izmedju sindikata, poslodavca i predstavnika Vlade, nakon čega će radnici doneti konačnu odluku o eventualnoj blokadi.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.