Kako proizvođače motivisati da uđu u proceduru za dobijanje oznake Čuvarkuća?

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 18.Apr.2023, 14:41

Kako proizvođače motivisati da uđu u proceduru za dobijanje oznake "Čuvarkuća"?

Projekat „Stvarano u Srbiji“ pokrenut je 2020. godine kako bi se pružila podrška domaćim proizvodima i proizvođačima, a kreiranjem oznake „Čuvarkuća“ garantuje se domaće poreklo i kavlitet proizvoda. To je i način da se kod potrošača razvije svest o značaju kupovine proizvoda stvaranih u Srbiji. Kako proizvođače dodatno motivisati da uđu u proceduru za dobijanje tog sertifikata.

Preko 900 proizvoda, iz različitih proizvodnih sektora, nosi oznaku „Čuvarkuća“, >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << što je potvrda domaćeg porekla i izuzetnog kvaliteta. Na teritoriji Severnobanatskog okruga, oznaku „čuvarkuća“ poneli su proizvodi dva proizvođača – kompanije Wienerberger i Tisa Cop. Šta su razlozi manjeg odziva?!

„Jedan od razloga svakako je u činjenici da su tzv. velika i srednja industrija u Kikindi usmerena na izvoz. Tu možda ne postoji interes da proizvodi nose žig „čuvarkuća““, kaže Tibor Horvat, direktor RPK Kikinda.

„ Proizvođači na severu Banata očigledno manje pažnje pridaju ovoj inicijativi, koja se na više načina pokazala kao dobra i korisna. Merljivi su rezultati koje nosiociu žiga „čuvarkuća“ mogu ostvaririti u daljem, uspešnijem plasmanu proizvoda“, rekao je Darko Cvijan, iz kikindskog Udruženja potrošača, inače i član Saveta za dodelu žiga „čuvarkuća“.

Pored dominatno prehrambenih proizvoda, oznaku „čuvarkuće“ poneli su i proizvodi tekstilne industrije, industrije građevinskog materijala, metalskog sektora. Važno je dodtno motivisati i infornmisati proizvođače o prednostima koje donosi sertifikat „stvarano u Srbiji“.

„Postoji velika mogućnost za našu prehrambenu industriju. S jedne strane, ako je tu „Bambi“, zašto u skorije vreme nebismo očekivali kom paniju Jafa. Zatim „Kikindski mlin“, koji radi u sklopu „Dijamanta“. Tu je i kompanija „Toza Marković“, dodao je Tibor Horvat.

Primera radi, istraživanja pokazuju da je zahvaljujući žigu „čuvarkuća“, prodaja tih proizvoda povećana za oko 20 procenata. Poverenje u domaću proizvodnju je itekako važno.

„Kao Udruženje potrošača, često smo se susretali sa proizvodima iz uvoza koji su, u najmanju ruku, sumnjivog kvaliteta. U ovom slučaju, takva situacija ne može da se desi, jer timovi koji prpoučavaju i koji prate ispunjenost uslova, vrlo predano rade svoj posao“, naglasio je Darko Cvijan.

Kreiranje oznake „čuvarkuća“ podrška je domaćoj proizvodnji, a kupovinom tih proizvoda, koji imaju najmanje 80 odsto vrednosti stvorene u Srbiji, potrošači daju svoj doprinos rastu domaće privrede i boljem stanju u budžetu.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.