Izvor: S media, 09.Maj.2012, 10:21 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Kako da "ulovite" kupca
Kako vaše pismo ne bi postalo još jedno u nizu pisama koje završava u smeću (pravom ili virtualnom), potrebno ga je nasloviti imenom i prezimenom kupca i prilagoditi ga njegovim potrebama, savetuje zena.hr.
Kada smo najkreativniji?
Mladi Italijani hrle u pastire
Izmislili krizu, zaradili milijarde, a mi smo to sve lepo platili
Cilj je da potencijalnom kupcu ponudite rešenje koje će rešiti neke njegove određene dileme i probleme ili >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << pak zadovoljiti potrebe, bez obzira nudite li nešto na relaciji firma-kupac ili firma-firma. Evo na što sve trebate obratiti pažnju prilikom pisanja poslovnih pisama:
Gradite poverenje - nakon početnog dobijenog poverenja u pismu možete da navedete zadovoljne klijente koji koriste vaše proizvode i usluge.
Budite iskreni i uverljivi - Već do drugog pasusa morate utvrditi kredibilitet i uverljivost onoga što predstavljate. To je mesto gde možete da objasnite ko ste, zašto ste toliko dobri, pametni, jeftini, posebni, korisni i tako dalje i šta možete sve da ponudite. U toj ponudi budite originalni.
Lako pamtljivo - Jedna od prednosti prodaje pismenim putem je da se ono može ostaviti za kasnije čitanje i proučavanje, odnosno kada osoba bude imala više vremena, bude bolje raspoložena i zainteresovana za ono što piše u pismu. S druge strane, takva pisma imaju tendenciju da budu zaboravljena. Kako se to ne bi dogodilo, morate ponuditi posebne pogodnosti koje će zadržati pažnju kupca.
Akcenat na izgledu - Ljudima je prvi vizualni utisak najvažniji, pa je tako i u poslovnim pismima. Pažljivo dizajnirajte i kreirajte izgled vašeg poslovnog pisma, koje mora da deluje privlačno, pregledno, bude lako za čitanje.
Izbegavajte „spajanje mailova“ - Uprkos tome što bi vam bilo mnogo lakše da pošaljete jedan mail, na hiljadu adresa, izbegavajte taj princip, što je više moguće. Poslovno pismo mora da bude personalizovano, pa tako osoba koja ga prima treba da stekne utisak da je namenjeno samo za nju.
Prava „nota“ pisma - Pismo treba da zvuča kao što vi zvučite. Ako je vaš stil ležeran i neformalan, takav stil treba da bude i u vašem pismu i obrnuto.
foto:Guliver/Thinkstock