Kako brendirati poljoprivredni proizvod na internetu

Izvor: SEEbiz.eu, 27.Dec.2018, 09:22   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kako brendirati poljoprivredni proizvod na internetu

BEOGRAD - Brendiranje poljoprivrednih proizvoda na internetu ne razlikuje se suštinski od klasičnog brendiranja bilo kog drugog proizvoda. Razlika je samo u kanalima koji će plasirati informacije, a to je u ovom slučaju internet.

Bilo da ste proizvođač hrane ili se bavite organskom proizvodnjom, princip je isti. Hrana je osnovna životna potreba bez koje ne bismo mogli da opstanemo. Da bi vaš proizvod pronašao put do krajnjih potrošača i njegove trpeze potrebno je pre >> Pročitaj celu vest na sajtu SEEbiz.eu << svega da budući kupci čuju za njega i saznaju da postoji, u čemu se zapravo i ogleda značaj brendiranja.

Na polju poljoprivrede, kao privredne delatnosti na kojoj je sve veći akcenat, internet pruža jako puno mogućnosti u segmentu marketinga i prodaje. Nikada nije postojalo toliko dostupnih kanala komunikacije i načina za plasiranje proizvoda koliko ima danas, zbog čega poljoprivredni proizvodi imaju mnogo više šansi da se prodaju putem interneta.

Zašto je brendiranje poljoprivrednog proizvoda važno?

Da bi proizvod bio prepoznatjiv na tržištu potrebno je brendirati ga. Kako će vas drugi doživeti kao proizvođača i kakvu će sliku o vama stvoriti, bilo da brendirate svoj proizvod na internetu ili van njega (npr. preko novina i štampanih oglasa), zavisiće samo od vaših aktivnosti. Cilj brendiranja je da se poljoprivredni proizvod uspešno pozicionira na tržištu, kako bi se povećalo tržište i povećala prodaja. Ali ono se ne dešava preko noći, već je potrebno dosta rada kako bi jedan brend pronašao svoje prave kupce.

Napraviti jedan poljoprivredni brend nije ni jednostavan posao, već je potrebno uložiti dosta rada i truda kako bi se on održao. Pre svega potrebno je osmisliti kako će izgledati taj proizvod. Ne samo na koji način će se proizvoditi, već kakav će biti njegov vizuelni identitet, tj. ambalaža i logo. Zatim, potrebno je kreirati strategiju kako će taj poljoprivredni proizvod nastupiti na tržištu, a onda odrediti koje su ciljne grupe kupaca, kako ih pronaći i na koji način će se sa njima komunicirati.

Nakon faze proizvodnje nastupa faza prodaje. Glavno pitanje koje će svaki poljoprivredni proizvođač tada postaviti je kome i kako prodati svoje proizvode. Da biste nekome mogli da prodate svoj proizvod prvo morate znati kome on treba i ko će zapravo želeti da ga kupi. A nakon toga morate preduzeti drugi korak, a to je da vaši potencijalni kupci čuju za vas i poljoprivredni proizvod koji nudite.

Ukoliko se npr. bavite uzgojem biljke gavez koja je zbog svojih lekovitih svojstava vrlo specifična, brendiranje na internetu može biti dobro za vas. Ona je aktivni sastojak u mnogim prirodnim prozvodima, a neki od njih su prirodna krema protiv proširenih vena, zatim melemi za zarastanje rana i slično.

Ili ako se bavite proizvodnjom mlečnih proizvoda brendiranjem poljoprivrednog prozvoda na internetu povećavate šansu da veliki broj potencijalnih kupaca čuju za vas i postanu vaše stalne mušterije.

Kreiranje logoa za poljoprivredni proizvod

Kreiranje vašeg vizuelnog identiteta kao poljoprivrednog proizvođača je prvi korak u građenju brenda na internetu. Simbol kojim se prenosi poruka budućim kupcima i koji govori čime se bavite je logo. On prenosi jasnu vizuelnu poruku vašeg brenda i jako je bitno da imate svoj prepoznatljiv znak.

Iza logoa stoji jedna slika koja kupcima govori o vama. Tu spadaju samo dve ali izuzetno bitne stvari, a za vaše kupce najbitnije: čime se bavite i šta predstavlja vaš brend. Logo stvara prvi utisak o brendu i zbog toga je bitno da se on brzo i lako pamti.

Ako se bavite proizvodnjom džemova (od voća koje sami proizvodite) slika logoa će kupcima preneti poruku da se bavite proizvodnjom domaće slatke zimnice. Ovo pravilo je univerzalno za sve, bilo da je u pitanju organska proizvodnja, gotov proizvod iz vaše bašte ili proizvodnja mesa sa farme domaćih životinja, isto važi za sve. Ista pravila važe i kada se bavite pružanjem nekih usluga npr. ako se bavite proizvodnjom nameštaja.

Izrada sajta

Internet je globalno tržište i mesto gde najveći broj potencijanlnih kupaca može videti vaše proizvode. Originalna i profesionalna izrada sajta za sam proces brendiranje poljoprivrednih proizvoda je veoma značajna. Prvo mesto gde na koje svraćamo u potrazi za informacijama na internetu su pretraživači, odnosno Google. I zbog toga danas svaki ozbiljan brend ima svoju internet prezentaciju prilagođenu i optimizovanu za ovaj internet pretraživač, a koja omogućava da firma i svaka vaša ponuda bude dostupna 24 časa 7 dana nedeljno.

Prednosti izrade sajta su brojne, a jedna od njih je i globalna vidljivost. Informacije koje postavite na svom sajtu biće svakoga dana dostupne i to u bilo koje doba dana, sa svake tačke planete. To znači da vaše proizvode može videti bilo ko, ne samo ljudi iz Srbije već i šire. Sajt vam daje mogućnost da napravite svoju web prodavnicu, da postavite galeriju fotografija i detaljno opišete sve proizvode. Takođe, proizvode možete podeliti po kategorijama, a pored toga postoji opcija i za pisanje sadržaja na blogu.

Na sajtu se mogu ostaviti kontakt informacije, kako bi vas kupci kontaktirali telefonom ili e-mailom i poručili proizvode sa sajta. Za razliku od klasičnih prodavnica koje imaju definisano radno vreme, web sajt je uvek dostupan. Velika prednost sajta je to što se proizvodi prodaju direktno kupcima i to bez posrednika, što znači da ne postoje dodatni troškovi.

Kreiranje sadržaja

Spomenuli smo u gornjem pasusu da na sajtu imate mogućnost kreiranja sadržaja koji pomaže da izgradite poverenje sa posetiocima i da ih pretvorite u kupce. Da bi se to desilo morate kreirati zanimljiv sadržaj.

Blogovi su bili i uvek će biti najefikasnije sredstvo prodaje putem sajta. Zanimljiv sadržaj stvara poverenje u vas i vaše poljoprivredne proizvode a to je najbolji način za stvaranje brenda i povezivanje sa kupcima. Sadržaj koji se kreira je raznovrstan i on svakako mora biti iz oblasti vašeg poslovanja. Npr. možete opisati proces proizvodnje, zatim zanimljivosti o proizvodima, kako se zaštititi od virusa i prehlade i druge slične sadržaje.

U poslednje vreme video sadržaj sve više dobija na značaju, kako zbog brzog napretka tehnologije tako i zbog velike ekspanzije digitalnog marketinga. Ovo je vrlo popularan način za brendiranje poljoprivrednog proizvoda primarno zbog komunikacije sa posetiocima. Tokom trajanja videa za vrlo kratko vreme se prenosi jako puno informacija, a time proizvod dobija na vrednosti.

Video se u praksi pokazao kao veoma zanimljiv i interaktivan sadržaj, zbog čega se sve više brendova rado okreće ka kreiranju istog. Video može pokazati vaš proces proizvodnje, način pakovanja, kako je nastala ideja, neki zanimljiv događaj i slično.

Nastup na društvenim mrežama

Da biste brže brendirali vaš poljoprivredni proizvod na internetu jako je važno da budete prisutni na društvenim mrežama, jer se tamo nalaze i vaši potencijalni kupci. Društvene mreže su još jedan vrlo popularan kanal komunikacije, ključan za brendiranje poljoprivrednog proizvoda na internetu. Sve više brendova koristi socijalne mreže za promociju svog biznisa i prodaju proizvoda putem interneta, jer daju veoma dobre rezultate. One grade odnos sa svojim pratiocima i olakšavaju komunikaciju sa potrošačima.

Najpoznatija društvena mreža koja je jako važna za promociju vašeg brenda je Facebook, a od nedavno i Instagram. One zauziimaju vrlo važno mesto ne samo u segmentu promocije, već i za konkretnu prodaju vaših proizvoda. Sadržaj koji se plasira na društvenim mrežama su slike sa opisom vaših proizvoda kao i ponude, zatim zanimljivosti i novosti iz sveta poljoprivrede, korisni saveti, video sadržaj i slično.

Plaćeno oglašavanje

Plaćeno oglašavanje je još jedan od načina da ubrzate proces brendiranja poljoprivrednog proizvoda na internetu. Reklama na internetu je proveren metod da se najbrže poveća sadržaj ka vašem sajtu. Ovako veoma brzo možete da dovedete veliki broj posetioca na veb sajt, a svako ko dođe na vašu web adresu je potencijalni kupac.

Kada želite da se oglašavate na internetu najbolje od svega je što imate mogućnost da ciljate željenu publiku. To znači da vaše potencijalne kupce možete birati po starosti tj, godinama, ali i prema polu. Zatim možete ciljati mesta u kojima vaši idealni kupci žive, ali i naći potencijalne prema njihovim interesovanjima, npr. teme za koje se interesuju, šta vole da čitaju, koja mesta posećuju i drugo.

Postoje dva načina plaćenog oglašavanja na internetu. Prvi način je da pustite oglas za vaš proizvod na Google. Primera radi, ako se bavite proizvodnjom domaće rakije, koja je omiljeno piće Srba i kada neko ukuca u pretrazi "domaća rakija srbija" ili "domaca rakija srbija" u pretrazi će iskočiti oglas koji ste postavili. Drugi način je plaćeno oglašavanje na društvenim mrežama, tj. na Facebooku, Instagramu i drugim društvenim mrežama. Reklamiranje na društvenim mrežama je najjeftiniji način oglašavanja na internetu gde veliki broj posetioca može čuti za vaš proizvod. Reklamiranje na televiziji je jako skupo i to sebi mogu da priušte samo velike kompanije.

Na internetu je primetan sve snažniji trend raznovrsnosti privrednih delatnosti nego što je to bio slučaj ranijih godina. Danas se skoro sve prodaje preko interneta, a razlog je više nego jednostavan - kupci se nalaze na internetu. Zbog toga web marketing pruža neverovatne mogućnosti za stvaranje brenda jednog poljoprivrednog proizvoda.

Nastavak na SEEbiz.eu...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SEEbiz.eu. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SEEbiz.eu. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.