Kada će biti više lou-kost letova

Izvor: B92, 19.Jul.2008, 18:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Kada će biti više "lou-kost" letova

Beograd -- Zbog nedostatka konkurencije i viznog režima, još uvek nije rašireno prisustvo niskotarifnih avio kompanije u Srbiji.

Niskotarifne ili "lou kost" (low cost) avio kompanije u Evropi su već godinama najjeftiniji i najpopularniji način putovanja. Smanjenjem usluga ali i troškova, te kompanije su avio prevoz učinile dostupnim svima. Od 2006. godine "Džerman vings" i "Norvižn er šatl" lete i iz Beograda, ali ali one najpoznatije kompanije još nisu uvele letove iz >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << Beograda.

Gorana Šećibović često putuje po Evropi koristeći niskotarifne avio kompanije. Ušteda je, prema njenim rečima, značajna.

"Jako puno sam putovala i imam prijatelje koji jako puno putuju po Evropi i šire. I onda se vrlo brzo pročuje da ne morate uvek da platite punu cenu ili cenu koju nude velike i visokobudžetne avio kompanije, već da postoji alternativa, poput niskobudžetnih aviokompanija. Poslednja niskobudžetna avio kompanija s kojom sam putovala u Oslo mi je naplatila 100 evra, a da sam uzela bilo koju visokobudžetnu, platila bih kartu od 350-400 evra pa naviše", kaže ona.

"Džerman vings" i "Norvežn er šatl" iz Beograda lete za Keln i Štutgart, odnosno Oslo i Stokholm. Ko se opredeli da leti ovim kompanijama, kartu kupuje preko interneta, ali računa na to da u avionu nema besplatnu uslugu, hran i piće, već to dodatno plaća u avionu. Procedura registracije na aerodromu je ista.

"Osnova razlika je što kada putnik putuje lou-kost kompanijom kupuje svoju kartu preko interneta i on sve mora da završi preko interneta pre nego što dođe jer lou-kost kompanije nemaju svoje predstavništvo. Sve što se završava sa kartama i uplatom bagaža je preko interneta", kaže Ana Radonjić sa Aerodroma "Nikola Tesla".

Na sajtovima niskotarifnih avio kompanija se mogu naći primamljive ponude, za samo par evra ili funti let od Londona do Barselone, na primer. Te cene se dobiju jedino kada se karta kupi nekoliko meseci unapred. Kako se bliži datum putovanja tako cena karte raste, pa se u praksi često dešava da cena dostigne one u nacionalnim kompanijama.

"Globalni rezervacioni sistemi, odnosno 'Amadeus' koji mi koristimo, i koji radi sa svim redovnim avio kompanijama kao što su Britiš, Jat, Lufthanza, nudi vrlo efikasno upoređenje cena i na lou-kost i na redovnim kompanijama, tako da ćemo mi kao agencije biti mnogo efikasnije u traženju što povoljnijih tarifa, trenutno. Ono što je praksa kada nas putnici zovu je da se često nađe povoljna tarifa i na redovnim kompanijama", kaže Jelena Kinđić, iz agencije "Flajtajm".

Srbija sa samo dve "lou-kost" kompanije i četiri leta i dalje nije konkuretno tržište, tako da putnici još nisu osetili prave pogodnosti letenja po niskim tarifama.

Neke niskotarifne avio kompanije, poput jedne od najvećih Rajan era, nerado ulaze na tržište zemalja koje nisu na "beloj šengenskoj listi". Ukoliko Srbija do kraja godine uđe u bezvizni režim za evropske zemlje i skupština ratifikuje sporazum o otvorenom nebu, očekuje se i dolazak novih "lou-kost" kompanija, sa kojima će se sa Aerodroma "Nikola Tesla" putovati po nižim cenama.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.