Izvor: B92, 02.Apr.2005, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Još jedan štrajk u "Jatu"

Beograd -- Sindikat inženjera vazduhoplovstva u "Jat ervejzu" u subotu će početi štrajk, zbog suspenzije aviomehaničara.

Kako je za B92 kazala Vera Vasović, predsednik sindikata, štrajk jeste po zakonu: "To je štrajk po zakonu o štrajku i Uredbi o minimumu rada, što će reći da ćemo svi biti na svojim radnim mestima. Već smo popisali radne obaveze, ko je ima radiće, ko nema neće. U ovoj situaciji je sve-jedno. Radili ili ne, dokle god su mehaničari ispred kapije, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << mi nemamo baš šta da radimo".

Povod da se i avioinžinjeri pridruže aviomehaničarima u štrajk jesu problemi u "Jatu" koji su, prema rečima Vere Vasović mnogo složeniji od neisplaćenih plata: "Naš je zahtev da se razgovara sa tim ljudima. Zahteva ima još, da se preraspodele kvartalni fondovi za zarade, da se omogući zapošljavanje putem javnog oglašavanja, dakle jedna pozitivna selekcija, da se smene prva i druga rukovodna linija. To je zahtev koji se odnosi na uredbu vlade, sama je vlada to naložila našem direktoru, koji to nije učinio"

Sindikat avioinženjera navodi da štrajk neće uticati na aviosaobraćaj.

Poslovodstvo tvrdi jedno, a štrajkači drugo

S druge strane, agenciji beta je rečeno iz "Jat ervejza" da su poslovodstvu te aviokompanije 182 aviomehaničara pismeno potvrdila da žele da se vrate na posao i da će početi da rade sledeće nedelje. Iz "Jata" saopštavaju i da još 72 aviomehaničara ne učestvuju u štrajku, koji su trenutno na odmoru ili bolovanju, posle čega će se vratiti na posao.

Ostalim štrajkačima se već dva dana uručuju upozorenja da će biti otpušteni ako se u roku od pet dana ne vrate na posao, kažu u "Jatu".

Podsetimo, predsednik Štrajkačkog odbora Tomislav Isailović ranije je negirao tvrdnje poslovodstva "Jata" da više od 100 aviomehaničara želi da se vrati na posao i istakao da postoji oko 10 ljudi sa licencama za rad na avionima koji bi da rade, ali da to ne žele dok su štrajkači izvan hangara.

Strukovni Sindikat vazduhoplovnih aviomehaničara Srbije saopštio je i da dva incidenta, u kojima su prizemljeni avioni "Jata" na međunarodnim linijama za Tiranu i Dubaji, pokazuju da su upozorenja aviomehaničara ispravna i da je ugrožena bezbednost putnika, posada i aviona.

"Ovi događaji predstavljaju početak prizemljenja flote naše nacionalne aviokompanije, jer sedmorica Tunižana ne mogu da održavaju flotu u ispravnom stanju", stoji u saopštenju. Aviomehaničari su naveli da avion "Jata" "ATR 72", koji je poleteo na liniji za Tiranu, nije uspeo da uvuče stajni trap, pa je morao prinudno da prekine let i vrati se na aerodrom, dok je avion klase "boing 737", na liniji za Dubaji, prilikom povratka u Beograd, dva puta poletao i prinudno se vraćao na Aerodrom u Dubajiu.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.