Jat bolji od Alitalije

Izvor: Politika, 02.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Jat" bolji od "Alitalije"

Moskva – Za ruskog avio-prevoznika "Aeroflot" je jeftinije i manje rizično proširenje na evropsko tržište kupovina akcija u srpskoj kompaniji "Jat ervejz" nego italijanskoj "Alitaliji", izjavila je za dnevnik "Nezavisima gazeta" Anastasija Ždanova, analitičar kompanije "Broker-kredit-servis".

Ruski list ističe da se Evropa našla pred obimnom ekspanzijom ruskih avio-prevoznika, posle izjave generalnog direktora "Aeroflota" Valerija Okulova da će ta ruska kompanija do 10. novembra >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << odlučiti da li će učestvovati na nadmetanju za "Alitaliju" i nakon što je u maju "Aeroflot" izrazio interesovanje za kupovinu paketa od 75 odsto "Jat ervejza", a ruski "Er bridž" kupio mađarski "Malev".

Okulov je Tanjugu posle razgovora sa potpredsednikom Vlade Srbije Božidarom Đelićem, u okviru Šestog međunarodnog investicionog foruma "Soči 2007", održanom u Sočiju od 20. do 23. septembra, potvrdio da je ruska avio-kompanija zainteresovana za kupovinu udela u "Jat ervejzu".

Prema njegovim rečima, planovi ruske kompanije ne bi se sveli samo na sticanje vlasništva nego i na dinamičan razvoj "Jata" i njegovo pretvaranje u ključnog, moćnog prevoznika u regionu.

Generalni direktor "Aeroflota" je prekjuče rekao i da je kompanija ranije vodila konsultacije o učešću u privatizaciji češkog avio-prevoznika "Čeh erlajns", a da konačne uslove o prodaji te kompanije češka vlada još nije utvrdila. "Aeroflot" je počeo sa pokušajima kupovine 49 odsto italijanske avio-kompanije u aprilu, ali se, posle saopštavanja cene od blizu tri milijarde evra i dopunskih zahteva, ruska kompanija 27. juna povukla iz "trke" i u maju pripremila "rezervni aerodrom", izrazivši nameru da učestvuje u kupovini srpske avio-kompanije, podseća "Nezavisima".

I u "Jat ervejzu" ima problema ne manje nego u "Alitaliji", ocenjuje list, dodajući da su to dugovi i neophodnost obnavljanja voznog parka, zbog čega bi "cena izlaska na evropsko tržište bila znatno niža".

Ruski dnevnik navodi da su konkurenti za "Alitaliju" ozbiljni – "Er Frans-KLM grup", nemačka "Lufthanza", američka investiciona kompanija TPG, italijanska privatna avio-kompanija "Er 1" i grupa investitora sa italijanskim biznismenom Antoniom Baldasareom na čelu.

Ruski analitičari u izjavama za "Nezavisimu" dovode u sumnju ekonomski efekat od kupovine tako problematične kompanije, koje potresaju štrajkovi. "Međutim, za razliku od ostalih evropskih kompanija-pretendenata, njena kupovina 'Aeroflotu' pruža izlazak na evropsko tržište i to je jedini cilj", rekao je analitičar investicione kompanije "Finam" Vladimir Sergijevski, dodajući da će za smanjenje zaduženosti i obnovu parka italijanske kompanije i izlazak iz krize biti potrebno najmanje milijardu evra.

Ždanova, pak, ističe da se za najverovatnijeg kupca "Alitalije" i najpoželjnijeg partnera za Italijane danas smatra "Er Frans KLM".

Ako pregovori ovog puta ne budu o ceni, nego o postizanju najpovoljnijeg uzajamnog sporazuma i ako se italijanska strana predomisli i pođe u susret investitorima, tada taj aktiv za "Aeroflot" može da bude zanimljiv, rekla je ruska analitičarka u izjavi za "Nezavisimu gazetu".
Tanjug

--------------------------------------------------------------------------

Posle 16 godina poslovali sa profitom

Srpska avio-kompanija "Jat ervejz" saopštila je juče da je u prvih devet meseci ove godine imala profit od 184 miliona dinara (2,4 miliona evra).

Kako se navodi u saopštenju, "Jat ervejz" je u tom periodu prevezao 1.044.290 putnika, što je za devet odsto više nego od januara do septembra 2006. godine. "Poslovodstvo kompanije očekuje nastavak trenda rasta broja putnika i dobiti do kraja godine", naveli su u "Jatu".

Domaća avio-kompanija je prošle godine, prvi put posle 16 godina gubitaka, poslovala s profitom od oko 3,8 miliona evra.
Beta

--------------------------------------------------------------------------

Imovina aerodroma procenjena na 188 miliona evra

Vrednost poslovne imovine Aerodroma "Nikola Tesla" procenjena je na 188 miliona evra, objavilo je juče to javno preduzeće. Prema rezultatima analize četvorogodišnjeg poslovanja beogradskog aerodroma koju je uradio Ekonomski fakultet u Beogradu, vrednost imovine kompanije je od 2003. godine do septembra 2007. povećana za 38,8 odsto.

Ukupni prihodi ovog aerodroma u poslednje četiri godine beleže stalni porast. Tako su, na primer, u prvih devet meseci ove godine dostigli 3,13 milijardi dinara (39 miliona evra), što je za 68,7 odsto više nego u celoj 2003. godini.

Profit preduzeća je, kako se navodi u analizi, uvećan redukcijom troškova i broja zaposlenih, tako da je u prvih devet meseci ove godine iznosio 797 miliona dinara (9,97 miliona evra) i bio je 7,7 puta veći nego u celoj 2003. godini.

Beogradski aerodrom je na kraju 2003. zapošljavao 1.075 radnika, dok je broj zaposlenih na kraju septembra ove godine iznosio 611.

Poboljšanje poslovanja, ocenjuje se, dovelo je do uvećanja bruto zarada zaposlenih sa 29.191 dinar u 2003. godini na sadašnjih 72.143 dinara.

U analizi se navodi da je u protekle četiri godine Aerodrom "Nikola Tesla" povećao obim saobraćaja za 30,4 odsto, a oko 55 odsto ostvarenih prihoda dobija se prodajom robe i usluga u inostranstvu.
Beta

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.