Istorijski trenutak internet marketinga

Izvor: Preduzetnik.rs, 09.Avg.2015, 20:38   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istorijski trenutak internet marketinga

Ono što sam primetio u zadnjih nedelju dana je jedna velika, pomalo šokantna vest. TV marketing je izgubio. Po prvi put u istoriji internet marketing je nadvladao, ovo je prelomni trenutak u kome je više novca dato na internet marketing, u odnosu na njegovog ljutog konkurenta i vlasnika trona TV marketinga, upotpunjenim sa ostalim vrstama puh marketinga, bilbordi, flayeri… Marketeri su konačno shvatili da je targetirana reklama daleko efikasnija, glasnog i iritatnog marketinga preko medija.
>> Pročitaj celu vest na sajtu Preduzetnik.rs << /> Sve je počelo tako naivno! Rodio se email marketing.
Sve je počelo po dosta različitih mišljenja oko 80 godina prošlog veka, kada je pokrenuta prva email kampanja, koju je razvila softverksa kompanija 1982 – ALL-IN-1[45] by Digital Equipment Corporation. Oni su sproveli email kampanju elektronskim inžinjerima.
Nakon toga email marketing postaje polako široko prihvaćen. Sve je više email kampanja, radja se internet marketing. Email marketing i dalje igra ključnu ulogu u internet marketing. Zašto je on zapravo toliko ključan? Prema istraživanjima mnogih kompanija email je prva stvar koju otvaramo kada sednemo za računar pored našeg pretraživača. Dakel email zauzima prvih važno mesto u našim životima. To je privatna poruka namenjena nama i mi želimo da je pročitamo. Naravno efikasnog ovog sredstva za marketiranje je dovela do toga da nam neograničene količine mailova stižu svaki dan. Pa sada mi kao marketeri trebamo da provedemo dosta vremena kako bi dodali ‘’vrednost’’ našim mailovima, jer jedino na ovaj način možemo da nateramo nekoga da otvori naš mail.
4 glavne činjenice koje dodaju vrednost e-mailu:
Neka vaš mail bude vizuelno lep i organizovan. Podelite vaš članak u 4 kvadranta, koji predstavljaju vizuelna sidra. Prvo gde pogleda korisnik maila je gornji levi deo ekrana. Šta on očekuje transparetnost. Neka na tom mestu budu logo, ko ste vi, 3 stavke koje se će biti razlog da se mail pročita, u 7 sekundi korisnik će odlučiti da li će pročitati email ili ne. Neka sadrži 3 slike, vizuleno lepe, primamljive za oko a povezane sa temom o kojoj piše. Neka sadrži 3 tekt boxa povezanih sa slikama i povezati sa linkovima koje smo postavili u gornjem levom kvadrantu. Jedan tekst o vama, zašto ste jedinstveni za saradnju? Drugi o pormotivnom proizvodu ili usluzi koju pružate. Zašto je ona drugačija? Treći o vašem najboljem proizvodu ili novom proizvodu koji izlazi na tržište uskoro. Nagrada za otvoren mail, kupon. Desio se naredni korak. E-prodavnica je postala hit.
Mnoge kompanije su shvatile 90 godina prošlog veka, da je virtuelna prodavnica veoma jeftino I efikasno ulaganje. Nema čekanja u redovima, nema troška poslovnog prostora, nema dodatnih radnika. Sav capital koji su imali kao višak, nestali su troškovi prodaje tj. Nisu nestali nego su jednsotavno višestruko smanjeni, su mogli da ulože u marketing. U to vreme još uvek je bio jeftin a davao odličan ROI.
Amazon je nastao 1995, kao online prodavnica knjiga. Koliko se isplatila vera u internet prodavnicu I internet marketing govori to da sada vrede preko 120 milijarde. Prave svoju mrežu dostava uz pomoć dronova, dakle polako postaje stvarnost zbog jedne internet prodavnice možemo kupiti proizvod jednim klikom miša a on će ‘’ doleteti do nas’’.
Ogromna prekretnica u razvoju internet marketinga!
2003 Google je napravio potez koji ga je načinio kompanijom kakva jeste sada sa vrednošću od oko 400 milijarde dolara. Google je promovisao SEO marketing, odnosno ponudili su opciju da platite kako bi izašli prvi na Google. Vremenom je postao najkorišćeniji pretraživač, čemu je mnogo pomogao google chrome. Ljudi su počeli da shvataju značaj ove vrste marketinga, jer ipak 97% korisnika prvo što uradi kada uključi pretraživač, ode na home page nekog pretraživača.
Par trikova kako da se plasirate bolje na googlu su:
Neka vaš sajt bude brz, ako s ene učitava u roku od dve sekunde google vas ne uzima za ozbiljno. Imate I googlovu nativnu aplikaciju koja meri učitavanje brzine vašeg web sajta. Imajte kvalitetan sadržaj na vašem web sajtu. Upoterbite pmaetno proivode koje nudite I pišite korisne članke za industriju kojom se bavite. Zadržite vase korisnike na web sajtu. Sajtovi koji imaju veliki bounce rate google ne uzima kao relevantan sadržaj. .
Hvala Stivu Jobsu što nam je pružio toliko mogućnosti da zaradjujemo preko internet marketinga.
Stiv Jobs je doneo revoluciju u svetu marketinga. Zašto? Izmislio je prvi lako upotrebljivi smart phone. Smart telefoni su doprineli da je internet svima dostupan. Smart phone je predstavljao revoluciju u tom smislu da je prvi put u našoj istoriji internet možemo da nosimo sa sobom, u jednoj veoma personalnoj stvari koja je postala naš svakodnevni alat mobilni telefon. Sada je moguće reklamirati se nekom u njegovoj ‘’privatnoj sobi’’. Sada neko konstano nosi reklamu sa sobom. A prema istraživanju smart insight 2014 godine je broj korisnika preko mobilnih telefona premašio broj korisnika na računarima.
Hvala Steve poslao si nas u zvezde.
Revolucija se dešava. 2015 internet marketing prestiže glavne konkurente. Kako je posrnuo push marketing?
Push marketing je termin koji se koristi za sve one vrste reklame koje nas obasipaju kada nama odredjeni proizvod nije potreban niti dostupan. Ona ima svrhu da nam se podsvesno usadi da želimo odredjeni proizvod, i prilikom kupovine kupimo taj proizvod u prodavnici. Znači push marketing upada u naš život i obasipa nas sadržajem koji nas apsolutno ne interesuje, uglavnom se nerviramo kada počinje reklamni blok i remeti naš mir dok gledamo film.
Dok je inbound marketing vrsta marketinga koja nam nudi proizvode kada mi imamo potrebu za tim proizvodom. Kada gledamo televizor i neko nam nudi penu za brijanje mi jednostavno ne reagujemo bas najbolje na to, ali ukoliko nam u pretražživaču izadju skije koje želimo da kupimo definitivno utiče na kupovinu istog proizvoda. Ono šta je promenila zapravo inbound reklama je targetiranje posebnih kategorija sa različitom vrstom sadržaja u trenutku kada neko želi da kupi taj proizvod.Tu je dakle caka mi ne nudimo nekome nesto na način koji on ne želi, već mu se nudi proizvod kada ga on traži i na način na koji on to želi. Npr. Žene vole kako izgleda proizvod, pri kupovini automobile komentari žena su uglavnom kako je lep, kako ima lepu boju. Dakle ženama ćemo automobile nuditi isticanjem njegovih vizuelnih osobina. Dok recimo muškarci gledaju performanse nekog automobile, koliko je izdržljiv, koliko košta održavanje, koliko troši.
Dakle inbound marketing je uspeo da postane efikasniji način oglašavanja, sa većim procentom ROI. Jedino što meni nije jasno je to kako ljudi u Srbiji su spremniji da daju 10000 eura na TV kampanju i ne ulože ni dinar u razvoj svog virtuelnog identiteta. Ukoliko na vreme prepoznate tržište možete se plasirati daleko bolje i efikasnije od konkurencije koja će da kasni.
Ostavite push marketing evolucija ga je pojela i polako postaje zaborav.
Jovan Krstić
CEO Jonico.org
 

Nastavak na Preduzetnik.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Preduzetnik.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Preduzetnik.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.