Indusi nude avione

Izvor: Politika, 24.Jan.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Indusi nude avione

"Er Indija" zainteresovana da pilotska akademija u Vršcu preraste u fakultet

"Er Indija" u pregovorima sa našim "Jat ervejzom" o osnivanju zajedničkog preduzeća, koje bi trebalo da zadrži brend našeg nacionalnog avio-prevoznika, namerava da u buduću kompaniju uloži šest aviona tipa "boing 737" serije 800. Ove letelice bi trajno bile u Beogradu, odakle bi zajedno sa postojećom Jatovom flotom prevozile putnike iz naše zemlje, ali i sa indijskog potkontinenta. Ako dođe >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << do ovog partnerstva, "Er Indija" ozbiljno računa da putnike koje će do Beograda dopremati svojim redovnim linijama, dalje po Evropi razvozi letovima zajedničkog preduzeća sa Jatom.

A da ovo nije još jedna prazna priča, u stilu Beograd i Srbija kao centri regiona, svedoči prošlonedeljni boravak delegacije "Er Indije" u našoj zemlji. Tim stručnjaka "Jat ervejza" i gosti iz Indije razgovarali su o konkretnim vidovima moguće saradnje, na osnovu koje bi, između ostalog, pilotska akademija u Vršcu trebalo da dobije status fakulteta, koji će izdavati diplome saobraćajnih inženjera.

Indusi su iskazali izuzetno interesovanje za tu mogućnost, jer njihovoj zemlji nedostaju piloti.

Indiji je trenutno potrebno oko dve hiljade pilota, a u okviru dosadašnje saradnje Jat je "Er Indiji" već iznajmio 18 svojih pilota. Ako bi se osnovalo zajedničko preduzeće, njima bi trebalo da se pridruže i preostali slobodni piloti našeg nacionalnog avio-prevoznika dok iz akademije u Vršcu ne izađe prva klasa budućih pilota "Er Indije". Ta kompanija je, inače, zainteresovana da, u okviru saradnje sa Jatom, proširi kapacitete u Vršcu gde bi školovala najmanje dvesta svojih stipendista.

Jatovi piloti bili bi angažovani i na letovima preko Atlantika, jer bi "Er Indija" neke od svojih letova ka Severnoj Americi preusmerila ka Beogradu, gde bi imali međusletanje. Jat već ima obučene posade za "boing 767" i one bi mogle da budu brzo osposobljene za veće i modernije letelice. Tako bi se i "Er Indiji", uz postojeći problem sa manjkom pilota, isplatilo da u Beogradu Jatove pilote angažuje na mestu kopilota, a svoje kopilote oslobodi za povratak u Indiju gde bi bili na raspolaganju kompaniji.

Ukoliko se navedena mogućnost ostvari, Beograd će ponovo dobiti direktnu avio-liniju ka Americi, ka kojoj Jat neumorno teži, ali ne može samostalno da leti, jer domaći vazduhoplovni propisi još nisu usklađeni sa zakonima Američke federalne agencije za vazduhoplovstvo.

Direktna veza sa severnoameričkim kontinentom Jatu bi otvorila nova tržišta u regionu. Jer, velika je verovatnoća da bi putnici iz Bosne i Hercegovine, Makedonije, pa i Albanije i Hrvatske, Jatovim avionima putovali do Beograda odakle bi "Er Indijom" nastavljali ka Njujorku, Čikagu ili Torontu. Takva mogućnost nije plod lepih želja već realnost zato što se kao jedan od osnovnih problema prilikom presedanja na evropskim aerodromima pojavljuje jezička prepreka.

Kako se saznaje u Jatu, da bi Jat uopšte mogao da podmladi svoju flotu ("boinzi" koje bi "Er Indija" uložila u zajedničko preduzeće) i da bi dobio vezu sa Amerikom, a indijska strana mogla da svoje buduće pilote školuje u Vršcu i u međuvremenu pozajmljuje Jatove pilote, neophodno je da se sa osnivanjem zajedničkog preduzeća slože vlade Srbije i Indije. Jer, "Jat ervejz" i "Er Indija" su kompanije u državnom vlasništvu.

-----------------------------------------------------------

Stabilna kompanija

"Er Indija" je stabilna kompanija koja zahvaljujući brzom razvoju privrede u ovoj zemlji, posebno u delu savremenih kompjutersko-informacionih tehnologija, očekuje ogroman rast avio-saobraćaja na indijskom potkontinentu.

Nacionalni avio-prevoznik Indije trenutno raspolaže flotom od 34 aviona, plus devet letelica u sastavu njene "loukost" kompanije "Er Indija ekspres".

Od proizvođača je poručeno još 68 najsavremenijih letelica.

M. Lakić

[objavljeno: 24.01.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.