
Izvor: Večernje novosti, 27.Jun.2013, 23:52 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Ilić: Dozvola za mesec dana
SRBIJA će u mandatu ove vlade završiti auto-put od Beograda do Požege. Naše ministarstvo pohvaliće se krajem godine ugovorima teškim oko 1,2 milijarde evra. Poslovi za 600 miliona na Koridoru 11 su već ugovoreni, a za još toliko novca pregovori se privode kraju. Ovo su planovi koje, za „Novosti“, otkriva Velimir Ilić, ministar građevinarstva. On naglašava da se priprema i koncesija za deonice Beograd - Obrenovac i Preljina - Požega. - Počela je izrada nacrta koncesionog ugovora. Kinezi su zainteresovani za taj projekat, a plan je da koncesija bude data najverovatnije na 20 godina. Obaveza Srbije je eksproprijacija, kao i projektna dokumentacija, a koncesionar finansira i gradi ove dve deonice, održava ih i za dve decenije ih u ispravnom stanju daje Srbiji. * Hoće li se na tim deonicama putarina naplaćivati po cenovniku „Puteva Srbije“ ili će koncesionar sam formirati cenu? - Cenu putarine određuje Vlada Srbije i ona je jedinstvena za celu zemlju. Naplaćuje se po pređenom kilometru. Još je rano da govorimo o detaljima pošto smo tek prve razgovore obavili sa Kinezima. * Kako će se graditi deo od Požege do Boljara? - Razgovori su u toku, verovatno će i to biti model javno-privatnog partnerstva. Moja ideja je da se koncesija primeni i na delu od „kineskog mosta“ na Dunavu do Zrenjanina.KOMUNALCE SU PREZADUŽILI * U NADLEŽNOSTI vašeg ministarstva su i komunalci, a oni se spremaju za štrajk...- Lokalne samouprave su osnivači komunalnih preduzeća, ali su ih prezadužili i sada ih ostavili na ulici. Uz to, profitabilne poslove u vezi sa sekundarnim sirovinama poverili su stranim firmama ili novim preduzećima, koja su formirali sa strancima. To je masovna pojava na jugu Srbije. Upoznao sam o tome vladu i tražimo rešenje. * Kakve veze imaju „kineski most“ i Zrenjanin sa Koridorom 11? - Moja želja je da trasu Koridora 11 od Beograda preko „kineskog mosta“ produžimo do Zrenjanina. Jednu traku puta imamo, treba uraditi još jednu. Ova saobraćajnica je preopterećena. Izgradnja bi bila jeftina i isto bi se išlo na koncesiju. * Dokle se stiglo sa izradom zakona o planiranju i izgradnji? - Taj zakon već dva-tri meseca ne možemo da pustimo u proceduru. Konverzija po mom mišljenju treba da se ukine. Čekamo da se reši pitanje datuma za pregovore sa EU i da onda sednemo i da se dogovorimo. Tražiću od premijera Dačića i prvog potpredsednika Vučića da to političko pitanje već od iduće nedelje bude na dnevnom redu vladajuće koalicije. Jer, sada konverziju mogu da plate samo tajkuni, dileri droge i druge sumnjive osobe. Oko konverzije mora da postoji saglasnost svih političkih partija u vlasti. * Šta je sporno sa urbanizmom? - Po važećim zakonima za urbanizam u gradovima i opštinama je zadužena lokalna samouprava. Možemo mi da donosimo ne znam kakve i koliko kvalitetne zakone ako urbanisti u nekoj sredini nisu aktivni i ne žele da ubrzaju proces. Možemo samo da im pošaljemo inspekciju. Urbanizam je taj koji koči gradnju u Srbiji. To mora da se centralizuje, da postoji hijerarhija kao što je slučaj sa katastrom. Ne možemo da dozvolimo da u jednoj opštini može sve i da je dozvola besplatna. U Beogradu je „ulaznica“ za građevinsku dozvolu 300 evra po kvadratu. * Koje ste novine u stručnom delu zakona predvideli? - Građevinska dozvola na jednom šalteru, dobija se najviše za 30 dana i besplatna je. Ali, problem je kako usaglasiti sve opštine, i zato urbanizam mora da se centralizuje. Evo, zaustave, recimo, radove na pristupnim saobraćajnicama kod Mosta na Adi, a oni i dalje grade. Ili, u Boru rade projekat od 300 miliona evra bez ijednog papira, a kada završe dođu kod nas i traže da im uradimo dokumentaciju da sve to pokriju. * Ali, vi imate nadzor? - Ova vlada ne kontroliše ni pola Srbije što se tiče urbanizma i izdavanja građevinske dozvole. Ovi naši zakoni se primenjuju na 3,5 miliona stanovnika južno od Dunava i Save, a na četiri miliona nemamo nikakve ingerencije. U Vojvodini su prenesene nadležnosti. Grade gde hoće i kako hoće, šta hoće, izdaju dozvole kome hoće... Beograd je posebna celina, mi damo i krivične prijave, i opet ništa. * Kada će zakon o legalizaciji biti usvojen? - Što se našeg ministarstva tiče, može odmah da bude usvojen, ali realno je da se nađe u parlamentu posle letnje pauze. * Šta se naša delegacija, koju ste predvodili, dogovorila u Kataru? - Ponuđeno nam je nekoliko važnih projekata sa njihovim firmama u konzorcijumu. Nude nam poslove do dve milijarde evra, a šta ćemo uspeti da uzmemo zavisi od naših preduzeća. LOŠI ĆE MORATI DA IDU IZ VLADE * JE li barem načelno postignut dogovor o rekonstrukciji Vlade i koji ministri odlaze? - Mnogi ministri će da odu, ali na godišnji odmor. Zvanično se u Vladi o rekonstrukciji nije razgovaralo. Ako neko nije radio dovoljno, nije ispunio plan, onda i treba da bude smenjen. * Jeste li vi ispunili plan? - U ovim kriznim trenucima očekivao sam da ćemo mnogo manje uspeti da uradimo, ali ispunili smo mnogo toga iznad očekivanja iako imamo možda najmanji budžet od svih ministarstava. Usvojili smo važne zakone, izdali hiljade građevinskih dozvola, uradili projekat za kargo u Lađevcima, most na Drini... Očekujem da ćemo uposliti naše građevince u Iraku i Kataru.
Nastavak na Večernje novosti...
Ako Ilićev predlog prođe, hrast od 600 godina će se osušiti
Izvor: NoviMagazin.rs, 28.Jun.2013, 23:14
Trasa budućeg auto-puta Beograd - Preljina na Koridoru 11 na kojoj se, u selu Savinac kod Gornjeg Milanovca, našao hrast star 600 godina, neće biti izmeštena, a viševekovno drvo koja je prava prirodna retkost, ne samo u Srbiji, biće presađeno, izjavio je posle dugog ćutanja ministar građevine...