Izvor: SrbijaDanas.com, 02.Feb.2020, 20:49 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Hoćete da vratite prodavcu patike ili belu tehniku: Ovih 5 stvari treba da znate pre toga
Postoji zakonska i komercijalna garancija.
Mnogi naši građani još ne znaju kako da ostvare svoja potrošačka prava, a zbog toga su najčešća dva pitanja koja su veoma važna:
Prvo, trebalo bi utvrditi da li je proizvod u zakonskoj garanciji ili u komercijalnoj garanciji.
Zakon jasno i nedvosmisleno kaže da uz fiskalni račun, potrošač ima zakonsku garanciju od dve godine a komercijalna garancija je sve preko dve godine koju daje trgovac ili proizvođač >> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com << i uslovi komercijalne garancije su definisati garantnim listom.
- Ukoliko se nesaobraznost pojavi u prvih 6 meseci od kupovine, da bi potrošač ostvario svoja prava potrebno je da uloži pismenu reklamaciju trgovcu na mestu gde je kupio proizvod i tom prilikom ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom, popravkom ili povratom novca - kaže Marko Dragić, pravni savetnik u Nacionalnoj organizaciji potrošača (NOPS).
Prema njegovim rečima, ako se nesaobraznost ili nedostatak pojavi posle isteka 6 meseci pa sve do isteka zakonske garancije od 2 godine potrošač ima pravo da zahteva da se nesaobraznost otkloni zamenom ili popravkom.
Zakonski rok za odgovor na reklamaciju je 8 dana od dana podnošenja reklamacije a 30 dana je rešavanje iste ako je u pitanju tehnička roba, a ako je netehnička onda je 15 dana.
Bitni saveti i rokovi na koje bi trebalo da obratite pažnju:
Nastavak na SrbijaDanas.com...