Gradnja tunela kroz Frušku Goru, najteža deonica brze pruge

Izvor: RTS, 22.Okt.2017, 13:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gradnja tunela kroz Frušku Goru, najteža deonica brze pruge

U Srbiji se pored putne infrastrukture ubrzano obnavlja i železnička. Prošle nedelje počela je gradnja tunela "Čortanovci", na pružnom pravcu Beograd-Novi Sad. Vrednost radova na toj deonici, dvokolosečnoj pruzi, jeste 337 miliona dolara, a planirano je da budu završeni za 52 meseca. Ta deonica se finansira iz ruskog kredita, a gradi je ruska firma "RŽD Internešnel", sa domaćim podizvođačima.
>> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << U pitanju je prva faza srednje deonice "brze" pruge Beograd-Budimpešta, koja podrazumeva izgradnju vijadukta i tunela "Čortanovci".

Druga faza radova na ovoj deonici obuhvata rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog koloseka, odnosno radove na otvorenoj pruzi, u dužini od 40 kilometara.
Nakon završene eksproprijacije zemljišta i prenamene šumskog u građevinsko zemljište, na teritoriji nacionalnog parka Fruška Gora, izvođač je započeo krčenje terena i seču šume.
Nakon toga su stvoreni uslovi da se započne s radovima na toj deonici pruge od Beograda do državne granice s Mađarskom.
"Brzina kretanja vozila od 200 kilometara na sat. Biće ograđena, neće biti prelaza preko pruge, biće podvožnjaci i nadvožnjaci tako da će vozovi neometano ići svojom brzinom koju će imati zacrtanu", kaže direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
Pripremni radovi su podrazumevali izgradnju kampa, geodetska obeležavanja i izgradnju puta, koji povezuje ulazni i izlazni portal budućeg tunela.
Mansurbek Sultanov, prvi zamenik direktora "RŽD Internešenel" u Srbiji, kaže da za tunel i vijadukt mora da se izgradi 80 kilometara šipova.
"Moraju da uđu u zemlju na Fruškoj Gori, odnosno dve i po hiljade komada i ti radovi su već krenuli", navodi Sultanov.
Inače, ova deonica je po svim karakteristikama, topografskim, geotehničkim, hidrotehničkim, prostornim, urbanističkim i ekološkim, najteža i najsloženija deonica pruge od Beograda do državne granice sa Mađarskom.

Nastavak na RTS...






Povezane vesti

Počela izgradnja tunela kroz Frušku goru, najteža deonica brze pruge

Izvor: Radio 021, 22.Okt.2017

Prošle nedelje počela je gradnja tunela "Čortanovci", na pružnom pravcu Novi Sad-Beograd...Vrednost radova na toj deonici, dvokolosečnoj pruzi, jeste 337 miliona dolara, a planirano je da budu završeni za 52 meseca. Ta deonica se finansira iz ruskog kredita, a gradi je ruska firma "RŽD Internešnel",...

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.