Građani se žalili na rad skoro 400 banaka

Izvor: Glas javnosti, 02.Jun.2011, 07:04   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Građani se žalili na rad skoro 400 banaka

BEOGRAD - Narodna banka Srbije je u prva tri meseca ove godine primila 398 prigovora na poslovanje finansijskih institucija, a s obzirom na to da građani u najvećoj meri koriste bankarske usluge, 85 odsto prigovora odnosi se na rad banaka, objavila je centralna banka.

Od ukupnog broja prigovora upućenih Centru NBS za korisnike finansijskih usluga 125 prigovora, odnosno 31 odsto, je preuranjeno, zbog čega su prosleđeni finansijskim institucijama na dalju nadležnost.

U prvom >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << tromesečju građani su uputili 273 prigovora na rad finansijskih institucija koji nisu bili preuranjeni, što je oko 10 odsto manje nego u istom periodu prošle godine, a na rad banaka odnosilo se 78 odsto tih prigovora.

Najveći broj prigovora, od ukupno 213 upućenih na rad banaka, odnosio se na kredite - 51 odsto, na tekuće račune - 21 odsto i platne kartice - 19 odsto.

Od ukupnog broja prigovora pristiglih u prvom kvartalu, 59 odsto se odnosi na rad šest banaka, pri čemu se na dve banke odnosi 28 odsto prigovora.

Korisnici su se u navedenom periodu najviše žalili na promenu kamatne stope na stambene kredite u otplati, kao i neobaveštavanje i nepotpuno obaveštavanje o razlozima te promene.

Žalbe su upućene i zbog neblagovremenog obaveštavanja jemaca o neizmirenim obavezama dužnika pre nego što se naplata tih obaveza vrši od njih i nemogućnost zamene jemaca.

Korisnici su se žalili i na nemogućnost refinansiranja i probleme pri prevremenoj otplati kredita, obračun kamate na dug po kreditnoj kartici i neobaveštavanje o naknadi i naplaćivanje naknade za održavanje računa iako nisu aktivni.

U prvom kvartalu 2011. na rad društava za osiguranje upućeno je 52 prigovora, što je za 24 odsto više nego u istom periodu prošle godine.

Najveći broj pristiglih prigovora odnosi se na autoodgovornost - 60 odsto i osiguranje nezgode - osam odsto, a osiguranici su se u navedenom periodu najviše žalili na visinu ponuđene naknade štete, neblagovremene isplate naknade i odbijanje isplate nespornog dela.

Na rad davalaca finansijskog lizinga upućeno je osam prigovora, što čini tri odsto ukupnog broja prigovora.

U prvom tromesečju zakazano je 75 medijacija između korisnika i finansijskih institucija, što je 2,3 puta više u odnosu na isti period 2010, a od ukupnog broja medijacija 59 odsto se odnose na rad jedne banke.

Od ukupnog broja medijacija, postupak je okončan u 30 slučajeva, pri čemu je u 40 odsto završenih medijacija postignut sporazum između finansijskih institucija i njihovih klijenata.

Najveći broj medijacija odnosi se na kredite - 81 odsto, autoodgovornost - sedam odsto i na tekuće račune - pet odsto.

Nastavak na Glas javnosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.