Izvor: B92, 04.Nov.2018, 11:23 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Građani besni: Auto-put menja tok reke?
Podgorica -- Neminovno je da veliki i kompleksni projekti, kao što je gradnja prioritetne dionice auto-puta Bar-Boljare, u određenoj meri utiču na životnu sredinu.
Međutim, to nije izazov samo našeg sistema već modernog društva na globalnom nivou., saopšteno je Vikend novinama iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva.
"Čvrsto opredjeljenje Vlade je da, uz razvoj savremenog saobraćajnog sistema, maksimalno vodi računa o zaštiti životne sredine, poštujući >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << propisanu zakonsku regulativu i standarde", dodaju oni.
Komentarišući navode dijela medija i NVO sektora da je gradnja deonice Smokovac-Mateševo ugrozila Taru i izmestila njeno korito, u Ministarstvu su istakli da je reč o dnevno političkim temama i natpisima koji za cilj imaju povećanje tiraža, bez konkretnih činjenica i utemeljenja u iskazima struke, prenosi CDM.
“Uvažavajući, pre svega, kompleksnost projekta auto-puta Bar-Boljare i njegov strateški značaj koji ima u razvojnim planovima Crne Gore, od prvih preduzetih koraka na realizaciji ovog projekta, sve odluke su bile zasnovane na stručnim mišljenjima renomiranih domaćih i stranih eksperata, a naročito odluke koje se tiču životne sredine. Pitanje zaštite životne sredine u realizaciji infrastrukturnih projekata je jedno od ključnih pitanja koje se tretira sa posebnom pažnjom, pa je i takav tretman osiguran kod realizacije deonice Smokovac-Mateševo auto-puta Bar-Boljare”, tvrde u Ministarstvu, dodajući da korito Tare nije izmešteno već privremeno regulisano u istim granicama.
Oni ističu da stručni nadzor nad izvođenjem radova na ovom lokalitetu, kao i duž cele trase auto-puta, vrši francusko-italijanski konzorcijum Ingerop Geodata, koji kontroliše da li se radovi izvode u skladu sa glavnim projektom, kao i nizom prateće tehničke dokumentacije.