Gospodska vožnja

Izvor: Politika, 16.Sep.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gospodska vožnja

Čačak – Kompanija "Kavim" iz Tel Aviva obnovila je vozni park čačanskog "Autoprevoza" sa deset savremenih autobusa fabrike "volvo" koji koštaju po 190.000 evra. Podloga je proizvedena u Švedskoj, nadgradnja u Izraelu, sedišta (50) od negorivih materijala, karoserija od prohroma, pa ne može biti rđanja i otpadanja boje, dok motor "evro-4" ima 380 konjskih snaga i troši 25-35 litara na sto kilometara.
Izraelci su 8. marta ove godine, na aukciji, kupili "Autoprevoz" za 4,1 milion >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << evra, prihvativši obavezu da za dve godine tu investiraju 1,33 miliona evra. Već ovom, prvom nabavkom, nadmašili su taj zadatak za polovinu iznosa, nagoveštavajući da bi ovo mogla da bude najuspešnija privatizacija u čačanskom kraju.

– "Kavim" je deo korporacije koja se, kao jedna od deset najjačih kompanija u Izraelu uopšte, bavi saobraćajem, turizmom, proizvodnjom i prodajom vozila. Njihovi stručnjaci, razume se, besprekorno poznaju ovu oblast i drže se osnovne zamisli da nova vozila prouzrokuju manje troškove a donose veći profit – kaže za "Politiku" Andrija Stanić, generalni direktor "Autoprevoza" i danas i pre privatizacije.

Izraelci su već kupili saobraćajne firme u Rumuniji, Makedoniji i Albaniji, dok se u Srbiji neće omeđiti na Čačak.

– "Kavim" pregovara o kupovini još četiri prevoznička preduzeća, od kojih dva iz Vojvodine, to bi moglo da se završi već ovog meseca. Pošto nije mogućno veliko povećanje prihoda od standardnog prevoza putnika, naglasak je na razvoju turističkih poslova, dok je za iduću godinu planiran početak trgovine autobusima u Srbiji. Takođe, naša autobaza u Konjevićima postaće fabrika za montažu ili za neki drugi projekat. Na ulazu u bazu, uskoro, biće postavljen lanac benzinskih pumpi, postoji strani partner zainteresovan za to – navodi Stanić.

Bliži od toga su planovi za nabavku sledećih vozila:

– Pored deset novih autobusa "volvo" koji su već u saobraćaju na međugradskim relacijama, tokom ovog meseca na linije u gradu izaći će šest ili osam autobusa iz iste fabrike. Namenski se proizvode za lokalni prevoz, ali su takođe moderni, sa klima uređajima. Odlučeno je, isto tako, da se za pojedine linije sa manjim brojem putnika kupe mini autobusi, a za turistička putovanja veliki, sa 85 mesta.

Nabavka novih vozila i socijalni program jesu put ka tehnološkom cilju: između 2,2 i 2,5 zaposlenih po vozilu. U času privatizacije, "Autoprevoz" je imao pet radnika na svaki autobus. Za prvi socijalni program, proletos, javilo se 29 radnika kojima je isplaćena 151.000 evra. Prevoznička kuća iz Čačka sada ima 471 radnika i sledi novi program za dobrovoljce.

Novi vlasnici odlučili su da zadrže i stari naziv preduzeća – "Autoprevoz" – i dosadašnjeg direktora, Andriju Stanića. On je, zanimljivo, kao stipendista ovog kolektiva postavljen za rukovodioca još 1978. godine, u vreme dok je Tito bio živ, i od tada je bez prekida na čelnim dužnostima u "Autoprevozu".

– Sad to, razume se, ide drugačije. Ja sam predsednik Izvršnog odbora direktora, koji čine petorica Srba i dvojica Izraelaca. Svakodnevno, bankarski izveštaj iz Čačka mora da bude poslat u Tel Aviv, dok rukovodioci "Kavima" ovde dolaze u razmacima od dve sedmice i ostaju po tri dana. Vodeći čovek u izraelskoj kompaniji je gospodin Zeev Horn – objašnjava Stanić.

On napominje da 11 rukovodilaca i operativaca u "Autoprevozu" – neki i pod stare dane – obavezno treba da uče engleski. Zbog aktivnog učešća na sednicama IO direktora, i zbog posla uopšte. Profesor dolazi na stanicu o trošku čačanske firme a oni koji propuste čas, kao što se događa Staniću zbog raznih obaveza, dužni su da ga nadoknade kod kuće, u slobodno vreme.

Polovina stanične dvospratnice u Čačku pripada nekada sestrinskoj firmi "Jugoprevoz Ugopromet" koja je privatizovana isto aukcijom, 31. maja ove godine. "Kavim" je, razume se, učestvovao na licitaciji i odustao tek kad se sa početne cene od 17 miliona, došlo do 88 miliona dinara. Toliko je na kraju platio, i preuzeo "Ugopromet", jedan preduzetnik iz sela Žunje kod Knića, inače vlasnik DOO "Jezero".

– To je bila neka nerezonska igra, u kojoj smo mi pet puta pratili cenu i odustali. Drugi takmac je, kako čujemo, bio spreman da plati i pet miliona evra. Ali, "Autoprevoz" će kad-tad kupiti i tu polovinu stanične zgrade – veli Stanić.

[objavljeno: ]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.