GSP Beograd neće strance u firmi

Izvor: B92, 19.Jan.2011, 11:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

GSP Beograd neće strance u firmi

Beograd -- Prodaja karata i kontrola vozila Gradskog saobraćajnog preduzeća u Beogradu biće prepuštena stranim firmama. Sindikat smatra da će to biti na štetu GSP-u.

Sindikalna organizacija GSP "Beograd" od Grada traži obustavu posla sa firmom "Kentkart" iz Istanbula koja bi trebalo da se bavi naplatom karata u gradskom prevozu.

Zaposleni u tom preduzeću istuči da se "na mala vrata" najznačajniji poslovi, od vitalnog značaja za preduzeće i zaposlene, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << ustupaju stranim operaterima, što ne doprinosi konsolidaciji i ekonomskom oporavku firme,.

Sindikat GSP, tim povodom obratio se Skupštini grada, od koje traži hitan sastanak, a da u međuvremenu do konačnog dogovora, budu obustavljene sve aktivnosti u vezi sa izdvajanjem nosećih poslova iz preduzeća.

"Skupština grada samoinicijativno je dala na tender poslove praćenja vozila i reda vožnje, ne obaveštavajući Upravni odbor i Sindikat GSP-a, koji su prethodnih godina obavljali te poslove. Trebalo je da nas obaveste i naprave studiju u kojoj bi se pokazalo da će to neko drugi bolje raditi i da će to doprineti boljem funkcionisanju GSP. Naš sindikat ima podršku granskih sindikata Srbije", rekao je Miroslav Jovanović potpredsednik sindikalne organizacije GSP "Beograd".

Uvođenje novog sistema trebalo bi da počne do kraja meseca, potvrdili su u Direkciji za javni prevoz. Prema ugovoru, sistem treba da bude pušten u rad u roku od 15 meseci. Očekivanja su da probna eksploatacija monitoringa počne u junu, a tiketinga od 1. septembra, dok bi ceo sistem novog načina naplate karata počeo od 1. januara 2012. godine. Cilj projekta je poboljšanje javnog prevoza - planiranje rada linija i utvrđivanje optimalnog broja vozila. Takođe, očekuje se i smanjenje troškova, a samim tim i subvencija koje se izdvajaju za gradski prevoz.

Sindikalci ukazuju da nema ekonomske ni organizacione potrebe da se poslovi prodaje karata, redova vožnje, kontrole voznih isprava i upravljanja saobraćajem, izuzmu iz osnovne delatnosti ovog preduzeća.

"Uprkos činjenici da je GSP od vitalnog značaja za funkcionisanje privrede, građana i grada u celini, postupak sprovođenja restrukturiranja je neprimeren Pod plaštom tehničkih promena razdvajaju ključne funkcije. Sindikat je spreman da, radi konsolidacije prihoda i preduzeća, razmotri sa osnivačem modele mogućeg organizovanja poslova u okviru i van preduzeća sa jasnim ekonomskim pokazateljima", dodaju sindikalci.

Osim GSP "Beograd", u novi sistem monitoringa i tiketinga biće uključeni i privatni prevoznici, kao i vozila "Laste" i "BG voz". Posao je, prema ugovoru potpisanom u septembru prošle godine, poveren firmama "Apeks solušn tehnolodži", "Lanus" iz Beograda i "Kentkart" iz Istanbula.

Ceo posao vredan je oko 12 miliona evra. Ugovor je potpisan na 10 godina, s tim što grad ima mogućnost otkupa opreme pre roka. Dogovoreno je da konzorcijum dobija 8,53 odsto prihoda od mesečne prodaje karata.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.