
Izvor: Danas, 25.Dec.2015, 21:45 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Francuzi spremni da proizvodnju priključnih vozila izmeste iz Zastave
Kragujevac - - Uprkos obećanjima Vlade Srbije Međunarodnom monetarnom fondu i domaćoj javnosti da će status preduzeća Grupe zastava vozila biti rešen do kraja godine, to se u narednih nekoliko dana do isteka 2015. sigurno neće dogoditi. Uz to, Vlada još nije rešila ni problem vezan za pogon u kom se proizvode Zastavina priključna vozila, za čije je preuzimanje najozbiljnije zainteresovan francuski Trigano.
Iako u Zastavi kamionima i drugim Zastavinim fabrikama nisu želeli >> Pročitaj celu vest na sajtu Danas << da komentarišu te najave, napominjući da će o tome hteti da pričaju posle Nove godine, naš list pouzdano saznaje da tender za privatizaciju fabrika Grupe Zastava vozila, odnosno za Zastavu kamioni, Zastavu specijalni automobili iz Sombora i Zastavu INPRO još nije ni raspisan.
U Ministarstvu privrede Danasu je nedavno rečeno da kraj godine "nije limit" za privatizaciju, ali je ministar Željko Sertić to odmah demantovao, potvrdivši da će status Zastavinih fabrika biti rešen do kraja godine. U Zastavi kamionima kažu da su oni uradili sve što je u njihovoj moći, da su pripremili fabriku za raspisivanje tendera, ali da ih "ubi birokratija".
Za razliku od Kamiona, u Zastavi INPRO se ne uzbuđuju previše zbog odlaganja tendera za prodaju imovinu te fabrike. Ta fabrika je već pet godina podstanar u pogonu Zastave oružja i država je kao vlasnik fabrike oružja trebalo da otkupi tu halu, kako bi francuska kompanija Trigano, koja sigurno preuzima proizvodnju priključnih vozila tog preduzeća, pored pokretne, mogla da kupi i njegovu nepokretnu imovinu.
Francuski Trigano je, tvrde u INPRO, spreman da, ukoliko problem sa pogonom "Sivi dom" uskoro ne bude rešen, ovde izgradi potpuno novu, ili pak da kupi neku od slobodnih proizvodnih hala u Kragujevcu i da u nju izmesti proizvodnju automobilskih prikolica, na kojoj bi u startu bilo angažovano oko 200, od ukupno 340 radnika INPRA.
Z. Radovanović
ANTRF
Izvoz vredan 6,5 miliona evra
Zastava INPRO je ove godine izvezla automobilske prikolice u vrednosti od 6,5 miliona evra, od čega isporuke francuskom Triganou, sa kojim kragujevačka fabrika sarađuje od 2004, "teže" oko šest miliona evra. Za razliku odranije Zastava INPRO od ovog meseca kompletne prikolice direktno isporučuje ne Triganou, nego njegovim kupcima. Trigano je najveća kompanija za proizvodnju priključnih vozila u Evropi.
Kamione preuzima Ministarstvo odbrane
Ministar privrede Željko Sertić izjavio je da će delovi Grupe Zastava vozila otići u stečaj, a kako naš list saznaje, taj postupak će biti pokrenut u preduzećima Zastava rezervni delovi i Zastava hortikultura, ali ne i u fabrikama za proizvodnju kamiona, specijalnih automobila i priključnih vozila.
Najveći deo Zastave kamioni treba da preuzme Ministarstvo odbrane, koje, kao što je naš list već pisao, planira da zajedno sa pribojskim FAP-om i “14. oktobrom” iz Kruševca zajednički proizvodi neborbeno vozilo za potrebe Vojske Srbije. Prema nezvaničnim informacijama, VS je spremna da u narednih pet godina kupi 5.500 tih vozila. Za deo Zastave specijalni automobili zainteresovana je grčka kompanija Spajder, koja u zakupljenim pogonima te somborske fabrike proizvodi kontejnere za održavanje javne higijene.