Firme kupuju u tri klika

Izvor: Večernje novosti, 26.Jun.2018, 18:57   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Firme kupuju u tri "klika"

Privredna komora srbije uz pomoć "Elkoma", pokreće platformu za onlajn trgovinu preduzeća. Direktna trgovina preko mreže podrazumeva manje troškove i efikasnije nabavke AMERIKA, ali i ceo svet, imaju "Amazon", a Kina, i opet ceo svet - "Alibabu". Srbija će od septembra dobiti novu platformu za onlajn trgovinu privrede - "Klik 3". Pokreće je Privredna komora Srbije, a otvorena je za sve zainteresovane firme. Preduzeća i preduzetnici, koji joj pristupe, biće istovremeno >> Pročitaj celu vest na sajtu Večernje novosti << i kupci i dobavljači. Direktna trgovina preko mreže podrazumeva manje troškove i efikasnije nabavke. U Srbiji trenutno postoji oko 360 onlajn prodavaca i zvanično godišnje ostvaruju promet od oko devet milijardi dinara. Procenjuje se da je stvarna prodaja preko interneta, koja obuhvata i "sivu" zonu, i deset puta veća. Pretpostvaka je da e-trgovina čini od 3 do 6 procenata ukupne maloprodaje. PROČITAJTE JOŠ: Francuski privrednici sa premijerkom: Zainteresovani smo za IT, putne i železničke koridore - Elektronska transformacija podrazumeva da građani završavaju poslove preko interneta, na klik - kaže Sava Savić, pomoćnik ministra trgovine. - To podrazumeva digitalizacija, a "Klik 3" platforma će proizvođačima i trgovcima omogućiti da usluge i dobra razmenjuju preko moderne platforme. Uz samo tri klika. Kupci će moći mnogo informacija da dobiju elektronskim putem. Prilika je da se sve domaće kompanije uljkuče na ovu platformu i time smanje svoje troškove poslovanja i trgovine. Proizvođači najavljuju da bi u budućnosti ona mogla da postane regionalna. "Amazon", kao komercijalna platforma, vredi više nego sve ostale prodavnice u SAD zajedno. Platforme za trgovinu, koje trenutno postoje u Srbiji, pokrivaju određene segmente i grupe proizvoda. "Klik 3" je zamišljena kao "berza" svih proizvođača i dobavljača u Srbiji. - Ogroman je potencijal ove platforme, jer će i država kao jedan od najvećih naručilaca moći da kupuje - dodaje Sava Savić. - Platforma podrazumeva identifikaciju i kupaca i prodavaca i prometa. Treba da uvede red na tržište elektronske trgovine i pruži potpunu zaštiti njenih korisnika. U skladu je sa najnovijim svetskim standardima. Digitalne transformacije su tema kojoj komora posvećuje sve više pažnje kako bi pratili svetske tokove. To je način da se naše kompanije uključe u svetsko tržište. Deo strategije PKS je i ostvarivanje Centra za digitalnu transformaciju koji treba da pomogne malim i srednjim preduzećima u hvatanju koroka sa trendovima. Inicijalna aktivnost ovog centra je bilo istraživanje kako naše firme koriste digitalne tehnologije. Rezultati nisu zavidni, ali nisu ni poražavajući. - Uvođenjem ove platforme pojednostavljuje se trgovina. Sve se radi u tri klika - objašnjava Predrag Nikolić, savetnik predsednika PKS. - Ova platfroma znači unapređenje poslovanja. Ona treba da doprinese povećanju prometa i tražnje. Ovaj projekat je još jedan korak ka modernizaciji poslovanja u Srbiji. Cilj je da se poslovanje raširi na čitav region. Ovakva platforma još ne postoji na srpskom tržištu, niti u regionu. Ovo je tek prva faza ovog projekta. On će dobijati na fukcionalnosti. Sledeći korak je uvođenja i jednog vida kreditiranja, faktoring. Kupci će plaćati na odloženo, a prodavci će odmah dobijati novac. Firme će morati da prolaze finansijske kontrole tako da neće biti moguće da neko iz sive zone prodaje na njoj. Platformu je osmislila firma "Elkom". Namenjena je i dobavljačima i kupcima, kojima pruža mogućnost da upravljaju potrošnjom. PROČITAJTE JOŠ: Trivan: Zaštita životne sredine prioritetno društveno pitanje - Njen glavni aspekt je olakšaanje kupovine - kaže Dejvid Eliot iz "Elkona". - Da nije tako, niko ne bi želeo da je koristi. Ona omogućava i bolju komunikaciju. Predviđene su elektronske fakture, pa se dobavljači plaćaju na vreme. Prednost je i kvalitet podataka. Faktura apsolutno odgovara narudžbini. Biće velika količina podataka na njoj. Ona će se razvijati. Razmišljamo o uključivanju brzih citata i tako bi se lakše i efikasnije dogovarala isporuka. Cilj je da postane regionalna platforma. Omogućavaće da se za tri, šest, do 12 dana naruči, fakturiše i isplati roba. Verujem da će ovo rešenje doneti veliku promenu na srpskom tržištu i biznisu. DIGITALNA STRATEGIJA SRPSKA privreda ima potencijal da započne digitalnu transformaciju. Sa austrijom komorom i GIZ se radi na sertifikaciji koordinatora koji će pomagati firmama. Oni prolaze obuku i biće sertifikovani. Od septembra ti digitalni konsultanti će krenuti u prva preduzeća, a početkom sledeće godine nekih 40 preduzeća će dobiti digitalnu strategiju. - Započeli smo proces digitalne tansformacije i za dve godine smo imali jedinstveno iskustvo - rekla je Nataša Kecman iz Privredne komore Srbije. - Pomažemo privredi da rešavaju poslovne probleme. Naše digitalne usluge ne komplikuju poslovanje privrede.

Nastavak na Večernje novosti...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Večernje novosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Večernje novosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.