Izvor: SrbijaDanas.com, 07.Mar.2021, 11:39

FIRMA LOŠE RADI, ZAPOSLENI UDARILI U ZID - MOŽDA JE DO VAS: Rešenja za top menadžere novog biznis sveta

FIRMA LOŠE RADI, ZAPOSLENI UDARILI U ZID - MOŽDA JE DO VAS: Rešenja za top menadžere novog biznis sveta

Psiholog Lidija Vudijat, iz Australije, ovako savetuje menadžere

Stručnjaci kažu da naša stabilnost zavisi od kontrole nad našim danima, kao i od osećaja pripadnosti, svrhe i rasta, u bilo kom smislu. Mnogi ljudi ovih dana kažu da su "udarili o zid pandemije".

I uglavnom govore o poslu. Novi izazovi, ustaljena rutina rada od kuće, nagomilane obaveze. Kako im kao šef možete pomoći? Blagostanje vaših radnika ključno je za opšte dobro firme.
>> Pročitaj celu vest na sajtu SrbijaDanas.com <<
, u zavisnosti od tipa problema s kojim se suočavaju i on i njegovi zaposleni.

Blumberg piše da je u poslednjih nedelju dana porasla anksioznost među američkim radnicima. S tim osećajem se suočava 16 odsto njih skoro svakog dana, većinu vremenu 11 odsto, 27 odsto radnika povremeno, 27 odsto je reklo da nema takvo osećanje, a 19 procenata se nije izjasnilo.

Kada se "sretnu" s takvim osećajima, zaposleni mogu imati manjak energije i produktivnosti, osećaju se manje vredno i demotivisano, nervozni su i zabrinuti, čak i ljuti/frustrirani, kaže Lidija.

Problem 1: Rani meseci pandemije oduzeli su nam ritam poslovanja, dok smo razmišljali koliko smo nemoćni protiv smrtonosnog virusa. Godinu dana kasnije "imamo posla" s dosadnim ponavljanjem.

Rešenje: Neka zaposleni donose što više odluka. Objasnite im cilj i zadatak, ali im ne govorite kako to da urade, dajte im moć, da osete svrhu svog rada.

Problem 2: Kada su izolovani, radnici teže ocenjuju šta je "normalno" i šta se očekuje od njih. Neke granice u poslu, postale su manje vidljive, otkako je nastupila pandemija.

Rešenje: Nastupite pozitivno u razgovoru, ljudi vape za podrškom, i biće vam zahvalni ako im pomognete. Obustavite "srećne sate" na Zoomu (Zoom happy hours) i pokažite zaposlenima da cenite njihovo slobodno vreme - neka ga provedu kako žele.

Problem 3: Mnogi radnici daju svoj maksimum, osećajući se srećno što uopšte imaju posao. Ali, ima i onih koji se ne zadovoljavaju time, niti "šakom dolara" koje zarade, kažu neki stručnjaci.

Rešenje: Dokažite zaposlenima da i drugi cene njihov trud, na primer, kroz uvođenje svedočenja kupaca. Neke pozicije nemaju naročitu "svrhu", i baš zato takvim zaposlenima treba ukazati poverenje i zahvalnost.

Problem 4: Ako radnici ne rastu profesionalno, njihova motivacija i angažman opadaju.

Rešenje: Zamolite zaposlene da postavljaju kvartalne ciljeve učenja i razgovaraju s vama o tome kako ih ispuniti. To može značiti i sticanje online sertifikata ili diploma, kao dopuna znanju.

Nastavak na SrbijaDanas.com...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta SrbijaDanas.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta SrbijaDanas.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.