Do kraja godine 200 nepotrebnih akata manje

Izvor: S media, 12.Okt.2009, 16:20   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Do kraja godine 200 nepotrebnih akata manje

Ministar ekonomije i reogionalnog izrazio je danas očekivanje da će do kraja godine biti ukinuto oko 200 nepotrebnih podzakonskih akata na jednoj od sednica vlade, a do sredine iduće godine da se to završi i u Skupštini Srbije.

Cilj Sveobuhvatne reforme propisa (SRP) je ukidanje štetnih i nepotrebnih administrativnih procedura i smanjenje troškova poslovanja za 25 odsto, kazao je Dinkić na konferenciji za novinare i dodao da će od Nove godine, biti uveden takozvani "jednošalterski >> Pročitaj celu vest na sajtu S media << sistem".

Privrednici trenutno, prilikom prijavljivanja i odjavljivanja zaposlenog moraju da se jave na tri šaltera - PIO fonda, Republičkog Zavoda za zdravstveno osiguranje i Nacionalne službe za zapošljavanje, i da tom prilikom, za dva nova radnika (sa tročlanom porodicom) ručno popuni 27 obrazaca na 52 lista papira, da popuni 654 kolone i pribavi i dostavi 43 dokumenta nadležnim organima.

Od Nove godine, poslodavci će radnike moći da prijave i odjave na jednom šalteru - RŽO-a i na to utroše znatno manje vremena, kazao je on.

Na taj način biće poboljšan poslovni ambijent u zemlji, kazao je Dinkić i dodao da SRP predvidja i ukidanje i izmenu komplikovanih procedura u Poreskoj upravi, ali i koordinaciju inspekcijske kontrole tako što će biti objedinjene različite inspekcije i uvedena elektronska baza podataka.

U okviru SPR-a predvidjeno je uvodjenje elektronske komunikacije izmedju državnih organa, kako bi nepotrebne evidencije i registari bili ukinuti, a centralizovana evidencija, omogućiće elektronski pristup registrima, uspostavljanje elektronskih servisa i registara, kao i objava svih procedura na Internet stranama.

Vlada Srbije je, kako je kazao Dinkić, na poslednjoj sednici donela Zaključak kojim se rokovi za uvodjenje elektronske uprave skraćuju i to najdalje do 31. decembra 2011. godine.

Ukidanjem nepotrebnih i štetnih procedura koje opterećuju gradjane i guše privredu biće ukinuta i radna mesta u administraciji koja su vezana za te nepotrebne procedure, rekao je Dinkć.

Prema njegovim rečima, kriterijum za smanjenje administracije biće opšta korisnost radnog mesta u administraciji koja obavlja poslove vezane za privredu, a ona će biti odredjena se na osnovu preporuka privrednika prikupljenih kroz SRP.

Nastavak na S media...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta S media. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta S media. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.